02.12.2020/12:53

Najemcy i właściciele centrów handlowych nie chcą dopuścić do ponownego zamknięcia galerii

Polska Rada Centrów Handlowych oraz Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług wspólnie apelują do klientów o przestrzeganie zasad bezpiecznego dokonywania zakupów. We współpracy z organizacjami, a pod patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Zdrowia ruszyła kampania „Bezpieczeństwo - kupuję to!”, której celem jest edukacja klientów.

Właścicielom i najemcom centrów handlowych zależy na tym, aby obiekty te były postrzegane jako miejsca bezpieczne pod kątem stosowanych w nich rygorów sanitarnych. Podkreślają, że w większości obiektów  od początku trwania pandemii wprowadzono rozwiązania wykraczające poza podstawowe zalecenia przeciwepidemiczne.

Na terenie centrów prowadzony jest monitoring liczby przebywających w nich osób w czasie rzeczywistym, który pozwala na wyprzedzające czasowe zamknięcie wejść, jeśli zainteresowanie klientów zakupami będzie wyższe niż pozwalają na to przepisy rozporządzenia ograniczające liczbę osób.

PRCH i ZPPHiU apelują do klientów, aby przed odwiedzinami zastanowili się, jakie sklepy chcą odwiedzić. Przypominają, że przed Świętami, wiele osób będzie chciało zrobić zakupy, dlatego warto zaplanować czas pobytu w galerii. Organizacje zalecają przygotowanie wcześniej listy prezentów i rzeczy do kupienia. Namawiają również o odwiedziny w galeriach w pojedynkę, ponieważ w sklepach obowiązuje ograniczenie liczby klientów do jednej osoby na 15 mkw.

Poradnik dla klientów centrów handlowych (PRCH i ZPPHiU)

- Planując wizytę w galerii handlowej, pamiętajmy, że liczba kupujących zwiększa się późnym popołudniem, dlatego jeśli mamy taką możliwość, wybierzmy się na zakupy w godzinach między 12 a 15, od poniedziałku do czwartku. Zrezygnujmy z zakupów, kiedy czujemy się przeziębieni lub chorzy i poprośmy o zrobienie ich przez bliskich – proszą handlowcy w komunikacje.

W Polsce jest ponad 570 galerii handlowych o łącznej powierzchni najmu 12,5 mln mkw. Handel sieciowy ulokowany jest głównie w tych obiektach. Ulice handlowe mają w naszych realiach mniejsze znaczenie. Zniesienie częściowego zamknięcia galerii handlowych, które obowiązywało do 28 listopada, wymaga od przedsiębiorców, pracowników i klientów obiektów handlowych odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych. W pierwszym dniu ponownego otwarcia  odwiedzalność galerii była o ok. 30 proc. niższa niż rok temu.

Odwiedzalność galerii handlowych w sobotę, 28 listopada 2020 r. (PRCH Daily Footfall Index)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.