11.06.2020/08:56

PRCH: Klienci wracają do galerii handlowych. Ruch na poziomie prawie 80 procent

Obiekty handlowe notują sukcesywny wzrost odwiedzalności. W piątym tygodniu po zniesieniu obostrzeń footfall osiągnął średnią 77 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Takie dane płyną od Polskiej Rady Centrów Handlowych. W okresie od 1 do 7 czerwca br. średnia odwiedzalność wyniosła 77 proc. w stosunku do analogicznego tygodnia w 2019 roku. Zależnie od dnia footfall kształtował się na poziomie od 72 do 79 proc. footfallu ubiegłorocznego.

- Bardzo cieszy nas stały wzrost odwiedzin w miarę kolejnych etapów odmrażania gospodarki, bo jako branża dokładamy wszelkich starań, by zachować najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów, zarówno wśród klientów, jak i pracowników, i cieszymy się, że to zaufanie do nas procentuje - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.

Po raz kolejny nieco lepsze wskaźniki odwiedzalności zanotowały mniejsze i średnie obiekty, średnio o kilka punktów procentowych wyższe w stosunku do wyników obiektów dużych i bardzo dużych. PRCH obserwuje wyraźny wzrost odwiedzalności w Regionie Wschodnim, który zanotował najlepszy dzienny wynik w czterech spośród siedmiu dni badanego okresu.Warto zauważyć liczniejsze odwiedziny w obiektach w minioną sobotę. W stosunku do ostatniej soboty maja br., odwiedzalność w tym dniu wzrosła o 4 punkty procentowe i wyniosła 72 proc. ubiegłorocznego poziomu.Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, w Dniu Dziecka. Wyniósł on aż 99 proc. w stosunku do analogicznego dnia ubiegłego roku, czyli poniedziałku 3 czerwca 2019. W specjalnym porównaniu, uwzględniającym zeszłoroczny Dzień Dziecka, średnia odwiedzalność nie wypada już tak dobrze - kształtuje się na poziomie 59 proc.

- Musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, które miały wpływ na taki wynik. Po pierwsze w tym roku dzień dziecka przypadł w poniedziałek, a w roku ubiegłym była to sobota, która naturalnie notuje wyższe wskaźniki odwiedzalności. Po drugie, z uwagi na pandemię koronawirusa, obiekty nie organizowały tradycyjnych eventów dla najmłodszych - komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH.

- Jeszcze za wcześnie, by analizować wpływ otwarć kin, sal zabaw i klubów fitness na odwiedzalność po 6 czerwca, nie można jednak pominąć faktu, że miniona niedziela zanotowała najwyższą wartość footfallu w stosunku do ubiegłorocznych analogicznych dni spośród wszystkich pięciu niedziel badanych przez nas po ponownym szerszym otwarciu obiektów handlowych - dodaje Anna Zachara-Widła.

Dane pochodzą z 86 obiektów handlowych o łącznej powierzchni 3,1 mln m kw. GLA, co stanowi 25 proc. całego rynku centrów handlowych w Polsce.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Omen 11.06.2020

    Dziwne że PRCH nie podała, że ruch to 150%

  • Ob serwator 11.06.2020

    W moich sklepach frekwencja od minus 39 do minus 54%. Od znajomych z innych galerii wiem, że w innych obiektach jest podobnie. Ten artykuł to propaganda PRCH niezgodna z rzeczywistością

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.