23.09.2019/10:25

Premiera Eurocash.pl Market. Firma zapowiada wielkie zmiany na rynku handlu niezależnego

Przypomnijmy, że rok temu Eurocash uruchomił platformę e-commerce B2B pod adresem Eurocash.pl. - To rozwiązanie, które poza możliwością zamawiania towarów, zapewniło detalistom dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, w tym danych demograficznych, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. Eurocash.pl to platforma, która daje właścicelom sklepów małoformatowych dostęp do informacji zarezerwowanych dotąd tylko dla menadżerów dużych sieci handlowych - chwali się Eurocash.

Aktualnie z Eurocash.pl korzysta około 10 tys. przedsiębiorców w Polsce. - Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych w Grupie Eurocash wzrośnie do końca 2019 roku o ok. pół miliarda złotych, czyli do 3,5 mld zł versus 3 mld w 2018 roku – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja.

- Ewenementem jest wzrost wartości sprzedaży poprzez kanał mobilny. W zeszłym roku właściciele sklepu kupili towar o wartości 350 mln zł przy użyciu smartfona. Do końca 2019 roku ten wynik się podwoi i wartość sprzedaży sięgnie ok. 700 mln zł. Myślę, że wzrost ten najlepiej pokazuje zmianę świadomości detalistów, ich coraz większą otwartość na nowe technologie. Prognozujemy, że do 2022 roku z naszej platformy eurocash.pl będzie korzystać już jedna czwarta całego rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść ok. 6,5 mld złotych – wyjaśnia Polański.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • ?? 28.09.2019

    Pytanie . Dlaczego robimy cały czas dobrze i się sprzedajemy obcym ??????

  • MAF 25.09.2019

    Czytam sobie "u góry ", ze "Do sklepów małoformatowych należy 44 proc. wartości całego rynku FMCG w Polsce. " Zgoda, ale ile w tym udziału sklepów niezależnych? - tak między 5 a 10%. Zmian będzie, lae marginalnym raczej segmencie rynku. Pomysł dobry, by do nich sięgnąc -jakoś tak zostały na boku wielkich franczyz, ale czy aby wystarczy skali? - dla wielkiego EuroCash'a. Dobrze życząc, spoglądałbym juz dziś ku HoReCa. Dekoniunktura zaostrzy konkurencję i sklepy niesystemowe odczują to najszybciej i najboleśniej. A skoro NIelsen sienie myli, to skądś przecież te 5-6% dynamiki małe formaty musza brac - chyba także z integracji reszty niezależnych sklepów. Przecież nie z indywidualnych małych firemek, poddanych presji rynkowej i fiskalno-płacowej. Dobrze więc oswoić się z wielkim EuroCash'em - na przyszłość jak znalazł. Z pozdrowieniem, MAF

  • Zdziwiony 24.09.2019

    Po braku komentarza na zapytanie czytelnika "Chciałbym poznać więcej szczegółów" widać słabość Eurocashu w radzeniu sobie z klientem e-commerce (nawet potencjalnym). Nie sztuka jest zagrać znaną marką i wejść na nowy obszar rynku, ale trzeba przede wszystkim potrafić komunikować się z klientami. A komentarz czeka na odpowiedź Eurocashu już 9h.

  • Chciałbym poznać więcej szczegółów. 24.09.2019

    "Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona" serio? Ile z magazynów jest w stanie utrzymywać i co więcej obsłużyć 500 000 SKU nawet? Organizacja dostaw i wysyłek 500 000 SKU? Brednie. Nawet jeżeli dajmy na to będą to dostawy z jednego giga centrum na 500 000 SKU to koszt dostawy z jednego punktu na teren prawie całego kraju będzie gigantyczny. Chyba, że Eurocash zakłada, że to dostawca wyśle swój towar na swój koszt w paczce dajmy na to na Podlasie bo Pani zamówiła 499 999 SKU z listy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.