Premiumizacja motorem rynku private label
Jak wynika z danych agencji Nielsen, 30,6 mld zł wyniosła w 2018 roku sprzedaż marek własnych rosnąc o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. To 20,1 proc. sprzedaży produktów FMCG w Polsce – podaje serwis fakt.pl. Za 81,8 proc. tej sprzedaży odpowiadają dyskonty.
Jak wskazuje na łamach serwisu fakt.pl Piotr Murawski, client specialist w Nielsen Connect, Polacy docenili jakość marek własnych. Aż 44 proc. z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. 7 lat temu twierdziła tak tylko 1/3 badanych.
To efekt m.in. tego, że marki własne podążają tą samą drogą trendów, co produkty brandowe. Premiumizacja jest jednym z kluczowych czynników rozwoju rynku private label.
Fakt.pl podaje, że trend premiumizacji jest napędzany także optymizmem zakupowym Polaków. Według TCB Global Consumer Confidence Index wskaźnik dla Polski wyniósł w drugim kwartale 2019 roku 106 punktów, co oznacza, że Polacy pozytywnie oceniają swoje perspektywy zawodowe, finanse osobiste oraz deklarują, że są skłonni wydawać pieniądze.
Więcej w serwisie fakt.pl