10.07.2020/09:40

Prezes Alibaba Group: Stworzymy 100 milionów miejsc pracy

Grupa Alibaba opublikowała raport za rok obrotowy zakończony 31 marca 2020 r. Daniel Zhang, prezes i dyrektor zarządzający Alibaba Group Holding Limited, w liście do akcjonariuszy podkreśla, że cyfrowa transformacja gospodarki jest nie do zatrzymania. – Pandemia Covid-19 zmusiła nas do weryfikacji naszych relacji z otaczającym nas światem. Przyspieszyła też rozwój zupełnie nowych rozwiązań cyfrowych zarówno w pracy i edukacji, jak i w zarządzaniu biznesem i usługach publicznych. Dzisiaj digitalizacja jest nową normą – przekonuje szef Alibaby.

W liście do akcjonariuszy Daniel Zhang przypomina także, że Alibaba Group obchodziła w zeszłym roku dwudziestolecie istnienia. Zaznacza, że firma korzystała przez ten czas z ewolucji chińskiego krajobrazu internetowego oraz rosnącego dobrobytu chińskiej gospodarki.

„Trajektorie Alibaby i Chin są nierozerwalnie związane. Przez ostatnie 20 lat przygotowywaliśmy się do nadejścia ery gospodarki cyfrowej, która obejmuje obecnie handel, finanse, logistykę i duże zbiory danych oparte na chmurze obliczeniowej. Po drodze pojawił się dynamiczny i bogaty ekosystem złożony z setek milionów konsumentów i dziesiątek milionów kupców, usługodawców i partnerów. Nie tylko stworzyliśmy całkowicie nowy ekosystem komercyjny online, ale także pomogliśmy tradycyjnym firmom w transformacji cyfrowej i znajdowaniu innowacyjnych modeli hybrydowych” – akcentuje w liście do akcjonariuszy prezes Alibaba Group.

„Covid-19 zmusił nas wszystkich do głębszego zrozumienia tego czym jest „infrastruktura”. Podczas pandemii zmobilizowaliśmy nasze zaplecze cyfrowe, aby przyczynić się do globalnej walki z Covid-19, a także po to, żeby zaspokoić podstawowe potrzeby naszych społeczności i wesprzeć gospodarkę” – dodaje.

Daniel Zhang zaznacza, że w ciągu ostatniego roku podatkowego, pomimo wpływu pandemii, Alibaba Group nadal realizowała wyznaczony pięć lat temu strategiczny cel, jakim jest przekroczenie 1 biliona dolarów wartości sprzedaży. – Był to dla nas kamień milowy, szczególnie w kontekście 6 bilionów dolarów całkowitej rocznej sprzedaży detalicznej towarów konsumpcyjnych w Chinach. Naszym kolejnym celem jest obsługa ponad miliarda konsumentów w Chinach. W ciągu najbliższych pięciu lat będziemy podążać ścieżką globalizacji. Naszym długoterminowym celem jest obsługa 2 miliardów konsumentów na całym świecie, stworzenie 100 milionów miejsc pracy i zapewnienie niezbędnej infrastruktury, aby wesprzeć 10 milionów małych firm, oraz aby osiągnąć rentowność na naszych platformach do 2036 roku – zapowiada prezes Alibaba Group.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • HK 10.07.2020

    A te miejsca pracy to w obsłudze wysyłek z chińskich fabryk? Bo jeśli tak, to drugie tyle przedsiębiorców i ich pracowników z reszty świata straci pracę.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.