07.03.2016/11:18

Prezes Bać-Polu dementuje pogłoski. Nie myśli o sprzedaży firmy

Leszek Bać, prezes Bać-Polu, skomentował niedawne pogłoski o możliwych zmianach w akcjonariacie spółki. Jego zdaniem konkurenci chcą nadszarpnąć wizerunek jego firmy, dlatego decydują się na "czarny PR".

Bać pytany przez wiadomoscihandlowe.pl o to, kto rozsiewa takie plotki, odpowiada: - Walka konkurencyjna na rynku dystrybucyjnym bardzo się nasila, wkracza również na nowe obszary. Skądinąd wiemy, że kluczem do dobrej współpracy dystrybutora z niezależnymi sklepami jest przewidywalność, stabilność i często osobiste relacje. Jeśli zatem konkurencyjne firmy mają trudności z rywalizowaniem z jakością naszej oferty i serwisu, to starają się uderzać w Bać-Pol w inny sposób. Uważam, że wszelkie spekulacje na temat sprzedaży firmy mają za zadanie właśnie podważyć długofalową stabilność naszej firmy w relacjach z kluczowymi klientami.

Szef firmy w rozmowie z naszym portalem podkreśla, że Bać-Pol jest bardzo stabilną i przewidywalną organizacją, starannie analizującą sytuację rynkową.

- Obraliśmy strategię, która pozwala bezpiecznie prowadzić biznes. Firma nie ma kłopotów finansowych. Bać-Pol ma wiele możliwości rozwoju, ma bardzo dobry i sprawdzony zespół menadżerów. Tym sam nie mam żadnych przesłanek, żeby myśleć o sprzedaży firmy - zaznacza Leszek Bać.

Prezes spółki twierdzi, że jego odpowiedzią na pojawiające się na rynku plotki będzie dalsza konsekwentna realizacja założonej strategii rozwoju. Bać podkreśla, że jego firma uczestniczy aktualnie w procesach integracyjnych poprzez projekt GH PL Plus. Buduje w ten sposób portfolio marek własnych, uczestniczy w negocjacjach oraz wspólnie importuje produkty z Europy.

W działach operacyjnych Bać-Pol stawia na rozwój franczyzowych supermarketów sieci Spar - zamierza ich otworzyć w tym roku 50. Firma wspiera również rozwój sieci mniejszych sklepów Słoneczko, jak również pracuje na ofertą logistyczno-zakupową dla niezależnych detalistów.

Rok 2015 był dla polskiego dystrybutora FMCG czasem optymalizacji sieci dystrybucji. Z 30 oddziałów działających na początku minionego roku, pozostały 23. Proces ten wpłynął na obniżenie wyniku finansowego części dystrybucyjnej. Równocześnie prezes Bać-Polu podkreśla jednak, że cele rozwojowe i finansowe na rok 2015 udało się zrealizować detalicznej części grupy kapitałowej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.