08.11.2016/13:49

Prezes BD Sklep na Kongresie Słodycze: 300-proc. wzrosty sprzedaży w kanale online

Produkty premium, unikalne, ekologiczne oraz w opakowaniach zbiorczych i spersonalizowanych – takie słodycze mają szansę sprzedawać się w kanale online. A popyt rośnie o kilkaset procent – powiedział na Kongresie Słodycze 2016 Jacek Palec, prezes bdsklep.pl.

Prezes BD Sklep zwrócił uwagę na szybki rozwój e-commerce wynikający głównie z niskiej bazy i wskazał na coraz większy udział żywności. Aktywność pod tym kątem wykazują najwięksi detaliści. Carrefour poinformował niedawno o wprowadzeniu artykułów żywnościowych do swojego sklepu internetowego. Lidl uruchomi wkrótce sprzedaż żywności online w Hiszpanii, uzupełniając tym samym ofertę w Niemczech i Holandii. SPAR operuje na trzech rynkach  w formacie e-groceries, a Piotr i Paweł planuje 20 proc. wzrostu online.

- Kanał internetowy rządzi się swoimi prawami, co wymaga odpowiedniej strategii. Bardzo słabo sprzedają się produkty impulsowe – skoro nie mogę kupić i mieć od razu w ręce artykułu, na którym mi zależy, to oczywiste jest, że zakupy są bardziej przemyślane. Klienci chcą kupować sprytnie, co wymaga wczucia się w ich potrzeby – podkreślał Jacek Palec.

Jeśli chodzi o sprzedaż słodyczy w kanale internetowym, to rozwija się ona błyskawicznie. BD Sklep zanotował 300-procentowy wzrost popytu w 2016 r. w stosunku do 2015 r.. Największy udział mają cukierki, wyprzedzające kremy i masła orzechowe oraz bombonierki, czekoladki, czekolady i ciastka.

Prezes BD Sklep zwracał uwagę, że ze względu na charakterystykę produktów jakimi są słodycze, konieczne jest przygotowanie właściwej oferty. W grę wchodzą przede wszystkim produkty premium (w okresie Świąt Bożego Narodzenia popyt na ten asortyment rośnie o 200 proc.), wyroby unikalne, ekologiczne i funkcyjne (dające dużą możliwość sprzedaży narracyjnej i podsuwania rekomendacji pasującej do stylu życia konsumenta, tworzonej na podstawie jego online'owych zachowań, w tym odwiedzanych stron poświęconych chociażby fitnessowi) oraz w opakowaniach zbiorczych (ze względu na 2-, 3-tygodniowy cykl pomiędzy kolejnymi zakupami) i opakowaniach spersonalizowanych (więcej czasu na stworzenie takich opakowań w porównaniu do zakupów w sklepach tradycyjnych).

Jacek Palec zachęcał do niepozostawania w blokach i rozbudowywania asortymentu z uwzględnieniem potrzeb branży e-commerce.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 09.11.2016

    Podobnie jak rozwija się e-commerce w detalu (gratulacje dla bdsklep!) rozwija się również e-commerce w kanale hurtowym co obserwujemy na hurtum.pl - zwiększająca się liczba transakcji obejmujących asortyment słodyczy, ale również zainteresowanie ze strony nowych Sprzedających oferujących słodycze, w tym produkty unikalne/zdrowa żywność.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.