23.05.2017/10:22

Prezes Carrefour Polska: Nadmiar administracji zabija biznes

Nadmiar kontroli nie jest dobry dla handlu, współpraca powinna opierać się na zaufaniu – stwierdził Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska pytany podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017, czy jego zdaniem w Polsce potrzebna jest ustawa o przewadze kontraktowej.

- Nadmiar administracji zabija biznes. Pracowałem w pięciu krajach, Polska wyróżnia się wśród nich na plus. Jest wiele tu wiele przykładów dobrego handlu między dostawcami i dystrybutorami różnego kalibru. Wraz z ustawą pojawi się wiele różnych blokad, które nie będą korzystne dla uczestników rynku – stwierdził de Colonges.

Prezes Carrefour Polska podkreślił, że polityka jego firmy opiera się na współpracy długofalowej z wieloma dostawcami, wśród których są przedsiębiorcy różnej wielkości, m.in. rolnicy.

– Od 14 lat budujemy relacje z mniejszymi dostawcami, których jest dziś około 230. Wspieramy ich m.in. w eksporcie. Są zaangażowani w różne projekty, m.in., związane z naszymi markami własnymi – powiedział Guillaume de Colonges.

- Nie możemy rozwijać biznesu nie mając partnerów do biznesu. Nasi dostawcy wspierali nas jako jednego z najlepszych dystrybutorów, nie jesteśmy z nimi w żadnym sporze. Polska jest jednym z najbardziej interesujących rynków, według mnie jest to przy tym rynek już rozwinięty, a nie rozwijający się. To mieszanina Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, wszystkie kanały sprzedaży są tu rozwinięte. My potrzebujemy dojrzałości, i jeśli chodzi o kanały sprzedaży, i jeśli chodzi o dostawców. Wciąż w części kraju poziom naszych przychodów jest niski, choć Warszawa pod względem przychodów jest już porównywalna z innymi krajami europejskimi – mówił prezes de Colonges.

Dodał, że Carrefour musi słuchać klientów, którzy oczekują jakości, innowacji, zdrowej żywności, różnorodności na półkach, są głodni produktów lokalnych i międzynarodowych. – Myślimy zatem o Polsce jako rynku ciekawym, choć bardzo trudnym. Wasz rynek jest płaski, nie notujemy wzrostów sprzedaży. Aby rosnąć musimy zatem inwestować w innowacje, a to długoterminowa inwestycja.

20 lat temu w Polsce szybko rosły hipermarkety, supermarkety, dyskonty. Dziś mamy e-commerce, którego udziały  rynku żywności się powiększają. Te zmiany zachodzą i w Polsce, i globalnie. Tu w Polsce chcemy zbudować eko-system, który dałby klientom wolność, swobodę zakupów. Tworzymy ten eko-system dzięki marce Carrefour. Nasza wizja jest długoterminowa – stwierdził prezes Carrefour Polska. Podkreślił na koniec, że Polacy mają zdolność „przełączania się na cyfryzację”, że nie tylko młodzi konsumenci, ale i inne grupy wiekowe szybko podchwytują ten trend.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.