09.02.2017/13:54

Szymon Piduch, prezes Dino: Klienci wydają coraz więcej na zakupy w naszych sklepach

Szymon Piduch, prezes sieci Dino, która najprawdopodobniej już wkrótce zadebiutuje na parkiecie głównym GPW, spodziewa się utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych w 2017 r. Jak twierdzi, rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej od stycznia oraz kontynuacja programu Rodzina 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu spożywczego w Polsce.

- Rządowy program 500+, spadający poziom bezrobocia oraz regularny wzrost płacy minimalnej wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce. Jest to szczególnie odczuwalne w mniejszych miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Dino. Spółka odnotowuje rosnącą liczbę klientów wydających więcej na zakupy w naszych sklepach, a dodatkowo od końca 2016 r. dynamika cen konsumpcyjnych wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like for like - tłumaczy Szymon Piduch.

Jak podkreśla prezes Dino, szybki tryb życia, związany z coraz dłuższym czasem pracy, jest ważnym czynnikiem kształtującym nawyki zakupowe Polaków.

- Nasi klienci chcą kupować produkty spożywcze w bliskich, dogodnych dla nich lokalizacjach, nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie rośnie świadomość zdrowotna i zakupowa, co dodatkowo ma wpływ na duże zainteresowanie produktami świeżymi oraz lokalnymi, postrzeganymi jako zdrowsze - mówi szef sieci.

Szymon Piduch przekonuje, że na zmieniające się preferencje konsumentów najlepiej przygotowany jest właśnie supermarketów proximity, który stara się łączyć dogodną dla klienta lokalizację z szerokim asortymentem produktów i wysoką jakością.

- Stosunkowo niewielka powierzchnia sklepów z segmentu supermarketów proximity – w porównaniu do dużych supermarketów – dodatkowo sprzyja łatwym i szybkim zakupom. Supermarkety proximity, dostosowując się do nowego modelu rodziny, przyciągają także szeroką ofertą produktów gotowych lub częściowo przygotowanych - tłumaczy Piduch.

I dodaje: - Segment proximity ze względu na sprzyjające trendy konsumenckie, odpowiednią powierzchnię sklepową i logistykę ma duży potencjał rozwoju regionalnego, szczególnie w mniejszych miastach, których mieszkańcy chcą dostępu do nowoczesnych formatów handlowych i podobnych doświadczeń zakupowych jak w miastach dużych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.