12.05.2021/08:48

Iwona Grzybowska, prezes OSM Łowicz: Mimo sytuacji na rynku nie zwalniamy tempa

W trakcie pierwszej fali pandemii zderzyliśmy się z gwałtowną zmianą potrzeb rynku, koniecznością przeprofilowania produkcji pod sprecyzowane potrzeby sieci handlowych wywołane zapotrzebowaniem konsumenckim. Kolejne dwie fale COVID-19 nie były już tak intensywne pod kątem wyzwań. Dzisiaj jesteśmy silniejsi o te wszystkie doświadczenia - mówi Iwona Grzybowska, prezes OSM Łowicz.

Wybuch pandemii koronawirusa zmienił wszystko. Jak OSM Łowicz poradził sobie z nowymi wyzwaniami?

Ostatnie kilkanaście miesięcy było dla każdej z branż czasem trudnym, nieprzewidywalnym, zaskakującym i daleko odbiegającym od przyjętych planów. Musieliśmy poradzić sobie z nową rzeczywistością i związaną z nią jeszcze bardziej dynamiczną organizacją pracy produkcji oraz administracji.

W trakcie pierwszej fali pandemii zderzyliśmy się z gwałtowną zmianą potrzeb rynku, koniecznością przeprofilowania produkcji pod sprecyzowane potrzeby sieci handlowych wywołane zapotrzebowaniem konsumenckim. Kolejne dwie fale COVID-19 nie były już tak intensywne pod kątem wyzwań.

Dzisiaj jesteśmy silniejsi o te wszystkie doświadczenia.

Czy dostosowanie się do rygorów bezpieczeństwa związanych z zagrożeniem COVID-19 było trudne?

Jako firma, która od wielu lat produkuje żywność i spełnia najwyższe standardy higieny i bezpieczeństwa nie mieliśmy kłopotów z dostosowaniem się do reguł, które zaczęły obowiązywać z początkiem pandemii. Dodatkowe wytyczne rządu nie stanowiły problemu.

Odzież ochronna, zasłanianie ust i nosa oraz dezynfekcja były u nas standardem już przed pandemią. Znaczna część pracowników administracyjnych skierowana została na pracę zdalną, a osoby, których charakter pracy na to nie pozwala, stosują się do zabezpieczeń w postaci maseczek, dezynfekcji oraz poddawane są regularnemu pomiarowi temperatury ciała.

Jaka jest strategia firmy na ten rok?

Mimo sytuacji na rynku nie zwalniamy tempa. Na początku zeszłego roku podjęliśmy decyzję o odświeżeniu szaty graficznej opakowań wszystkich kategorii produktowych. Było to duże przedsięwzięcie, które zakończyło się sukcesem. Uwidocznienie logotypu marki na wyróżniającym się w branży granatowym tle spowodowało wyróżnienie na półkach sklepowych. Za zmianą wizualną podążyła strategia marketingowa i wizerunkowa realizująca konsekwentnie hasło przewodnie "Łowicz łączy pozytywnie".

W ostatnich miesiącach na rynku zadebiutowało wiele nowości z OSM Łowicz…

Rzeczywiście, wprowadziliśmy do sprzedaży Kefir Kaukaski w litrowym opakowaniu, śmietankę UHT 30% bez laktozy, desery owsiane pod marką Bez Deka Mleka, Mascarpone w 4 wariantach smakowych: czekoladowe, waniliowe z białą czekoladą, malinowe i karmelowe, oraz nowy format opakowania produktów fermentowanych 500 ml.

Jakie trendy konsumenckie uważacie za najważniejsze?

Jako pierwsza mleczarnia w Polsce wdrożyliśmy opakowania przyjazne środowisku dla mleka UHT 3,2%, które w 88% składają się z surowców odnawialnych. Emisja CO2 związana z produkcją tego opakowania została zmniejszona o 21%. Karton w 69% wykonany został z papieru z włókien drzewnych z certyfikowanych lasów FSC i innych kontrolowanych źródeł.

Dodatkowo zakrętka powstała z biotworzywa z trzciny cukrowej. Opakowanie nadaje się do recyklingu. Idąc za ciosem kartony z surowców odnawialnych wprowadziliśmy także w przypadku mleka z linii Codzienne, maślanek oraz wspomnianej wcześniej nowości – Kefiru Kaukaskiego.

Rok 2021 jest czasem powolnego powrotu do "nowej normalności". Czy bardzo różni się ona od tej, którą znamy sprzed pandemii?

Produkty FMCG wciąż są niezbędne w każdym domu. Dlatego ważne jest dla nas utrzymanie zainteresowania naszą marką i ofertą. Polacy wciąż robią zakupy, choć zmieniły się towarzyszące im rytuały. Klienci nadal chodzą do sklepów rzadziej, co powoduje wyższą wartość koszyka. Zakupy są też bardziej przemyślane i zaplanowane. Konsumenci chcą mniej czasu spędzać w placówkach handlowych, aby nie narażać zdrowia.

Popularniejsze stają się zakupy online, ale nasza firma na ten moment nie myśli o stworzeniu własnej platformy e-commerce – darmowa dostawa w warunkach chłodzonych wymagałaby koszyka nabiałowego o wysokiej wartości. Nadal z racjonalnego i biznesowego punktu widzenia obu stronom – konsumentom i nam – kalkulują się zakupy i sprzedaż w ogólnobranżowych e-sklepach oraz placówkach stacjonarnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także