19.04.2017/09:30

Prezes Słowianki: Na polskim rynku słodyczy panuje stagnacja

Polska jest w pierwszej dziesiątce największych w Unii Europejskiej producentów słodyczy. Jednak ze względu na stagnację na polskim rynku, dominującą pozycję sieci handlowych oraz rosnącą konkurencję ze strony producentów z Ukrainy krajowi wytwórcy rozwijają eksport słodyczy na rynki zagraniczne. Głównymi odbiorcami są państwa Wspólnoty, jednak rozwijają się też rynki trzecie, przede wszystkim blisko- i dalekowschodnie. Eksport polskich słodyczy rósł w ostatnich latach w tempie sięgającym 10–15 proc. rocznie.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Jacek M 19.04.2017

    Prawda jest brutalna. Prawie wszystkie wyroby cukiernicze zawierają olej palmowy, tłuszcze utwardzone, bądź chemię. Nie ma co kupować. Rynek jest wypadkową presji na jak najniższą cenę produkcji oraz chytrości i ciemnoty zdrowotnej konsumentów.
    Nawet za komunizmu wyroby takie nazywały się "czekoladopodobne".
    Do szału może doprowadzić człowieka napis w rodzaju "wyroby tradycyjne od wieków", a w składzie benzoesan, olej palmowy, itd.
    Dopóki klient kupi wszystko, co jest tanie i ma błyszczące opakowanie, rynek tak będzie wyglądał. Nie przeszkadza to tym samym ludziom rozmawiać o chorobach na spotkaniach towarzyskich.
    Większość dżungli równikowych została wycięta pod uprawę palm olejowych. Trend jest katastrofalny.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.