Prezes Słowianki: Na polskim rynku słodyczy panuje stagnacja
Polska jest w pierwszej dziesiątce największych w Unii Europejskiej producentów słodyczy. Jednak ze względu na stagnację na polskim rynku, dominującą pozycję sieci handlowych oraz rosnącą konkurencję ze strony producentów z Ukrainy krajowi wytwórcy rozwijają eksport słodyczy na rynki zagraniczne. Głównymi odbiorcami są państwa Wspólnoty, jednak rozwijają się też rynki trzecie, przede wszystkim blisko- i dalekowschodnie. Eksport polskich słodyczy rósł w ostatnich latach w tempie sięgającym 10–15 proc. rocznie.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
1 komentarz
-
19.04.2017
Prawda jest brutalna. Prawie wszystkie wyroby cukiernicze zawierają olej palmowy, tłuszcze utwardzone, bądź chemię. Nie ma co kupować. Rynek jest wypadkową presji na jak najniższą cenę produkcji oraz chytrości i ciemnoty zdrowotnej konsumentów.
Nawet za komunizmu wyroby takie nazywały się "czekoladopodobne".
Do szału może doprowadzić człowieka napis w rodzaju "wyroby tradycyjne od wieków", a w składzie benzoesan, olej palmowy, itd.
Dopóki klient kupi wszystko, co jest tanie i ma błyszczące opakowanie, rynek tak będzie wyglądał. Nie przeszkadza to tym samym ludziom rozmawiać o chorobach na spotkaniach towarzyskich.
Większość dżungli równikowych została wycięta pod uprawę palm olejowych. Trend jest katastrofalny.
2