Procter&Gamble obiecuje znaczną redukcję emisji gazów cierplarnianych do 2030 roku
Firma Procter&Gamble poinformowała, że zamierza poprawić wyniki w zakresie emisji gazów cieplarnianych związanych z transportem surowców i produktów w fazie operacyjnej o 50 proc. w stosunku do danych za rok 2020.
- Aby ten cel osiągnąć, Procter & Gamble wykorzysta bardziej efektywne i niskoemisyjne środki transportu, np. transport intermodalny oraz z wykorzystaniem paliw ekologicznych. Koncern dąży też do ciągłego zwiększania współczynnika załadunku pojazdów i optymalizacji procesów swojej sieci dostaw - tłumaczy P&G.
W realizacji ambitnego celu ma także wypracowywanie wspólnie z pracownikami, przewoźnikami, detalistami oraz szeroko rozumianą branżą handlową "unikalnych rozwiązań, które umożliwią dostarczenie produktów firmy w efektywniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska sposób".
Przypomnijmy, że koncern Procter&Gamble wdrożył przyjęte przez GLEC (Global Logistics Emissions Council) wymogi dotyczące monitorowania i raportowania emisji dwutlenku węgla pochodzącej z transportu. Firma ogłosiła też strategię zrównoważonego rozwoju pod hasłem "Ambition 2030".
P&G to jedna z największych firm z branży FMCG w Polsce. Należą do niej m.in. takie marki, jak Gillette, Always, Bounty, Fairy, Pampers czy Head&Shoulders.
6