23.09.2020/09:41

Producenci alkoholi rzemieślniczych królują na portalach crowdfundingowych

Na platformach służących do emisji społecznościowych akcji startupów najliczniejszą grupę stanowią producenci alkoholi rzemieślniczych. W zestawieniu 12 spółek, które chcą pozyskać pieniądze od społecznych inwestorów, aż cztery pozycje zajmują firmy z branży alkoholowej – policzył „Puls Biznesu”.

Jedną z firm, którą interesują się indywidualni inwestorzy crowdfundingowi jest Browar Brokreacja, który za cel emisji postawił sobie 2,4 mln zł. Spółce udało się już pozyskać ok. 0,75 mln zł. Z kolei spółka Browar Za Miastem potrzebuje na rozwój 4,1 mln zł. Do tego celu jeszcze dość daleko – dotychczas udało się zebrać 240 tys. zł.

Kolejna firma z branży alkoholowej to Winnica Zbrodzice. W jej przypadku cel emisji to 2,8 mln zł, z czego na razie inwestorzy zadeklarowali jedyni ok. 33 tys. zł.

Z crowdfundingu chętnie korzysta Mazurska Manufaktura Alkoholi. Jak podaje „Puls Biznesu”, firma już po raz drugi zamierza przeprowadzić zbiórkę funduszy – cel inwestycyjny nie został jeszcze podany. W pierwszej zbiórce – w lipcu 2019 r. – firma pozyskała 2,54 mln zł od ponad 1 tys. osób. Na początku 2020 r. w ramach subskrypcji zamkniętej firma zdobyła kolejne 1,45 mln zł.

Czytaj więcej w „Pulsie Biznesu”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także