30.07.2019/10:34

Producenci i dystrybutorzy alkoholu sięgnęli głęboko do kieszeni. Wysokie wpływy z CIT

Najwięksi alkoholowi gracze na polskim rynku zapłacili sporo większy podatek CIT niż w roku poprzednim. Najwięcej zapłaciły Kompania Piwowarska i CEDC.

Temat publikuje dzisiejszy Puls Biznesu i zauważa, że poprzednie lata pod względem wpłat do budżetu państwa z podatku CIT od producentów i dystrybutorów alkoholu były bardzo ubogie. W przypadku producentów wódki regularnie płaciła tylko Wyborowa.

Teraz sytuacja się zmieniła. Po raz pierwszy podatek CIT zapłaciło CEDC, właściciel marki Zubrówka. Do budżetu popłynęło 18,7 mln złotych. Więcej zapłaciła również wspomniana Wyborowa (wzrost z 8,6 mln do 9,4 mln). Podatku CIT nie wniosła zmagająca się z problemami Marie Brizard, właściciel marki Krupnik. Na razie brakuje również danych od Stocka, choć ta spółka z pewnością spełnia wymagane minimum przychodu na poziomie 50 mln euro rocznie.

Jeżeli chodzi branżę piwną, absolutnym rekordzistą jest Kompania Piwowarska, która wpłaciła aż 205,8 mln zł. Trzeba jednak pamiętać, że to kwota za 21 miesięcy i jest związana ze zmianą roku obrotowego. Niemal dwa razy więcej wpłaciła także Grupa Żywiec (88,3 mln zł), o prawie 2 mln zł zwiększyły się również nakłady na podatek CIT w przypadku Carlsberga.

Więcej w Pulsie Biznesu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • FMCG 31.07.2019

    Co to za kryterium 50 mln euro przychodów? Co się dzieje po jego spełnieniu?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.