19.08.2016/11:48

Producenci słodyczy ograniczają kaloryczność swoich wyrobów

Caobisco, europejskie zrzeszenie producentów słodyczy, w skład którego wchodzi m.in. Polbisco (Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych), nawołuje do zmniejszenia kaloryczności pojedynczych porcji tego typu wyrobów do 250 kcal - podaje "Puls Biznesu" za Confectionery News.

Ograniczanie kaloryczności poprzez zmianę receptury produktu bądź granie gramaturą to trend widoczny na rynku słodyczy od kilku lat coraz mocniej. Na niektórych rynkach tego typu ruchy wykonali już najwięksi giganci branży, tacy jak Mondelez, Nestle czy Mars. Za maksymalną granicę w przypadku batonów czy czekolad zwykle przyjmowane jest właśnie 250, bądź nawet 200 kcal.

Jak mówi "Pulsowi Biznesu" Marek Przeździak, prezes Polbisco, dyskusja w Caobisco na temat ograniczania kaloryczności pojedynczych porcji produktów ciągle się toczy; nie został ustalony żaden harmonogram i nie należy się spodziewać dużych zmian z dnia na dzień.

Gazeta zauważa, że w niektórych krajach europejskich działania na rzecz ograniczania kaloryczności żywności są już mocno zaawansowane. Przykładowo, w Belgii producenci dobrowolnie zobowiązali się do ograniczenia kaloryczności wyrobów o 5 proc.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.