25.09.2019/15:18

Producent słodyczy zdradza patent na udaną sprzedaż

Krótka etykieta to nie wszystko. Mondelez, największy producent czekolady na świecie tłumaczy, jaki musi być produkt, aby częściej lądował w koszyku zakupowym.

- Pojęcie jakości produktu się poszerza. Ważne są już nie tylko wartości odżywcze. Konsumenci chcą wiedzieć skąd pochodzą składniki, w jaki sposób były pozyskiwane i przetwarzane, jakie to miało wpływ na środowisko – mówi Ewa Kosowska, dyrektor marketingu Mondelez Polska.

Podaje też konkretny przykład. – Przeprowadziliśmy badania fokusowe, nie w Warszawie i innych aglomeracjach, ale także w mniejszych miastach takich jak Skierniewice, aby zbadać preferencje zakupowe tamtejszych mieszkańców. Okazało się, że przywiązują oni ogromną wagę do jakości produktów dostępnych na sklepowych półkach. Szczególnie jeśli chodzi produkty dla dzieci. Chcą m.in., aby zawierały jak najmniej składników – zaznacza Ewa Kosowska.

Ciastka produkowane w Płońsku (obecnie są to Delicje i Lubisie) są objęte programem Harmony. W Polsce ten program obejmuje dwóch rolników, których skala działania wyróżnia się na tle innych krajów. W ubiegłym roku zebrali oni ponad 11 tys. ton pszenicy. Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5 proc. wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie. Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie, większym niż krakowskie Błonia, żyje ponad 400 tys. owadów zapylających.

Pozyskana przez polskich rolników pszenica umożliwiła produkcję blisko 9 tys. ton mąki, która następnie trafiła do fabryki w Płońsku. Producent zapowiada, że do końca tego roku programem objęte zostaną także m.in. ciastka belVita, Milka Soft Choc&Choc, a także produkowane w fabryce w Jarosławiu Petitki i Łakotki.

Mondelez Polska zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Do firmy należą m.in. takie marki jak Milka, Alpen Gold, Prince Polo, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy Halls.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.