10.12.2018/09:04

Produkty impulsowe w przestrzeni sklepu

Decyzje zakupowe w dużym stopniu kształtowane są przez panujące trendy prozdrowotne. Konsumenci nieustannie poszukują nowych smaków, które zawarte są w pełnowartościowych i odżywczych produktach. Bakalland, jako lider rynku bakalii, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadza do swojej oferty nowości, które nie tylko są synonimem naturalności i smaku, ale również są odpowiedzią na panujące trendy. Dzięki temu w ofercie Bakalland pojawiają się produkty, które realizują przekąskowe potrzeby konsumentów – bakalie przekąskowe „Chwyć & Jedz” w poręcznych opakowaniach. Jak skutecznie zarządzać tą kategorią i eksponować produkty impulsowe w sprzedaży?

Impulsowe produkty przekąskowe znajdziemy w większości kanałów sprzedaży, zarówno w największych hipermarketach, supermarketach i dyskontach, ale z drugiej strony także w małych sklepach osiedlowych, kioskach lub na stacjach paliw. Każdy ze wspomnianych punktów sprzedaży ma inną specyfikację dotyczącą wyboru lokalizacji oraz rozmieszczenia asortymentu w sklepie. Wynika to w dużym stopniu z różnych sposobów myślenia klienta podczas robienia zakupów, dlatego w konstruowaniu oferty produktów impulsowych niezwykle ważna jest ich różnorodność, która odpowiada na potrzeby konsumenta.

Różnorodność ma znaczenie

Jak właściwie dobierać asortyment, który powinien znaleźć się w sklepowej strefie impulsowej? Przede wszystkim niezwykle ważna jest w tym przypadku różnorodność oferowanych produktów. Powinniśmy oferować klientowi wybór przekąsek, po które lubi sięgać, a jednocześnie może wybierać różne smaki i poznawać nowości. Eksponując tego typu produkty, pamiętajmy, aby uzupełniać je na bieżąco. Wśród nowej oferty przekąskowej Bakalland „Chwyć & Jedz”, warto zaoferować klientom takie bakalie jak ziarna w postaci: słonecznika prażonego lekko solonego, dyni prażonej lekko solonej, kukurydzy prażonej solonej, kukurydzy prażonej miodowej; orzechy: migdał lekko solony, nerkowiec lekko solony, migdał blanszowany, orzech laskowy prażony blanszowany czy orzechy włoskie Chandler lub miksy: mieszanka studencka CHOCO lub mieszanka szkolna KIDS, a także suszone owoce. Wszystkie produkty dostępne są w poręcznych opakowaniach w porcji na raz.

Impulsowy charakter bakalii wykorzystujemy od dawna. Bakalie w formie przekąski towarzyszą nam na co dzień – w drodze, w podróży, w pracy i w szkole. Dlatego Bakalland, by po bakaliową przekąskę można było sięgnąć jeszcze łatwiej, wprowadził najpopularniejsze i uwielbiane przez wszystkich bakalie w wygodnym opakowaniu i porcji na raz. Warto zadbać o ich odpowiednią eskpozycję w przestrzeni sklepu, tak aby konsument łatwo zapoznał się z nowościami – mówi Aleksandra Kacprzak, Dyrektor Trade Marketingu Bakalland.

Lokalizacja bakaliowych przekąsek

W przypadku nowych produktów przekąskowych, które są jednocześnie produktami impulsowymi, niezwykle ważna jest lokalizacja – musi to być miejsce o dużym natężeniu ruchu, jak dział warzyw i owoców (jednoznacznie kojarzący się ze zdrowiem) oraz strefa przykasowa. Musimy pamiętać o tym, aby poprzez lokalizację kształtować u konsumentów i klientów odpowiedni nawyk: w tym wypadku sięgnięcie po zdrową, pełnowartościową przekąskę z kategorii produktu impulsowego.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Celiak teresa 04.01.2019

    Czy będą produkty bezglutenowe z przemreonym klosem

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.