Produkty nabiałowe dla dzieci. Rynek z potencjałem
Niezbędne składniki
Nabiał w diecie dziecka, zwłaszcza w pierwszym etapie rozwoju i wzrostu bez wątpienia odgrywa ważną rolę w prawidłowym i zdrowym żywieniu. – Produkty nabiałowe zawierają pełnowartościowe białko i są jednym z najlepszych źródeł wapnia. Wapń jest ważnym składnikiem mineralnym dla organizmu w pierwszym okresie życia dziecka wpływając na prawidłowy rozwój układu kostnego.
Z naszej oferty dla najmłodszych polecamy Yogurto. Jest to jeden z pierwszych w Polsce, jeśli nie pierwszy, produkt stworzony na bazie naturalnych przecierów owocowych w ilości 70 proc. owoców i 30 proc. naturalnego jogurtu. Produkt nie zawiera żadnych dodatków konserwujących, aromatów i dodatku cukru. Śmiało polecamy go nie tylko dla dzieci i młodzieży, ale także dla dorosłych – mówi Krzysztof Ochal, dyrektor handlowy firmy Kabako Milk.
Perspektywy rozwoju rynku produktów nabiałowych, nie tylko tych dla dzieci, są jego zdaniem bardzo dobre. – Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na zdrowy tryb życia. Szybko rośnie świadomość konsumencka, co wymusza na producentach nabiału poszukiwania w tworzeniu nowych produktów, które znacząco będą wpływały na poprawienie naszego zdrowia – dodaje.
Dzieci lubią ser
Jeśli chodzi o kategorię serów, to dzieci, podobnie jak dorośli Polacy, preferują sprawdzone gatunki: goudę i edamski. – Statystyczny Polak zjada 12-13 kg żółtego sera rocznie. Dzieci wybierają sery i z dziurami, i bez. Trudno wyobrazić sobie kanapkę na śniadanie bez sera – uważa Jacek Wyrzykiewicz, PR & marketing services manager w firmie Hochland Polska. Dodaje, że w ofercie Hochlandu jest sporo produktów dla dzieci. – Szeroko zakrojone działania prowadzone przez naszą firmę mają charakter edukacyjny i poszerzają wiedzę na temat serów żółtych oraz ich wartości odżywczej. Dzięki nim konsument wie, po czym poznać dobry produkt, także dla dzieci – podkreśla.
Co więcej, trwa intensywna kampania reklamowa plastrów żółtych marki Hochland w telewizji, w najbardziej popularnych stacjach oraz na portalach Google, Facebook, Instagram, YouTube, dużych portalach on-line’owych oraz platformach VOD. Równolegle prowadzona będzie kampania online. – W swoich działaniach przekonujemy, jak ważna jest obecność wartościowego nabiału w diecie dzieci i dorosłych, wskazujemy na korzyści płynące z wyboru produktów nabiałowych z mleka od polskich dostawców – akcentuje Wyrzykiewicz.