27.04.2017/10:10

Profesjonalna dostawa to klucz do sukcesów w e-commerce

Branża e-commerce w Polsce rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Wszyscy obecni w e-handlu gracze konkurują ze sobą praktycznie na każdym polu. Rynek ten z roku na rok staje się coraz bardziej domeną klientów. A ci chcą kupować najlepsze produkty w najniższej cenie, a także odbierać je od dostawcy szybko i w dogodny dla siebie sposób.

Na początku tego roku, obsługująca płatności on-line w sieci firma PayU opublikowała kolejny raport o trendach w polskim e-commerce. Wynika z niego, że tuż po personalizacji sprzedaży, na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się jakość dostawy i zwrotów. Dziś jedynym zasobem, jakiego nie jesteśmy w stanie pomnażać, jest czas. Dlaczego więc go sobie nie „kupić”? I tak robiąc zakupy w sieci, jesteśmy skłonni zapłacić więcej, aby tylko skrócić sobie czas oczekiwania za zamówiony produkt (źródło: esprzedaz.com).

Dzisiaj zakup, dziś dostawa

Pomysłów na zapewnienie dostawy tego samego dnia jest już na rynku bardzo dużo. I nie chodzi o będące dopiero w fazie testów dostarczanie przesyłek dronami. To na razie wizja daleka od realizacji na szeroką skalę. Już dziś możemy za to odbierać paczki z coraz większej liczby punktów usługowych, takich jak sklepy, kioski czy stacje paliw. By skrócić czas dostawy, wielu sprzedawców sięga też po usługi firm taksówkowych czy kierowców Ubera.

Klient nasz Pan… w każdym kanale

W tym ostatnim przypadku jednak każdy sprzedawca, który zamierza wynajmować firmy przewozowe, naraża się na ryzyko związane z realizacją istotnej części procesu sprzedaży przez nieprzygotowanych partnerów. Firma PwC, która w 2016 r. zbadała oczekiwania konsumentów w świecie cyfrowym, wskazuje na coraz większe znaczenie tego, co w marketingu nazywa się omnichannel marketing. Dokonanie przez klienta zakupu to często dopiero początek jego doświadczenia marki. Sposób, w jaki produkt zostanie dostarczony, jak zostanie opakowany i jak sprzedawca będzie komunikował się z klientem w czasie oczekiwania na dostawę – to wszystko tworzy nowy obszar marketingu, jaki muszą wykorzystywać sprzedawcy e-commerce.

Dziś i dużo więcej

Przejdźmy więc do konkretów. Czy chodzi tylko o dostarczenie przesyłki w ciągu 24 godzin? Perfekcyjna dostawa z perspektywy klienta to dziś także możliwość płatności kartą czy dokładne wskazanie miejsca i godziny odbioru, jak również profesjonalizm i wysoka kultura osobista samego kuriera. Osoby, które prowadzą sklepy internetowe, muszą więc mieć możliwość śledzenia swoich przesyłek w czasie rzeczywistym, dostęp do elastycznych powierzchni magazynowych, aby móc informować swych klientów o ilości produktu, jaką posiadają, a także dostosować do wymagań kupujących sposoby pakowania przesyłek oraz ich dostarczania.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.