03.12.2021/13:32

Sieć Profi Rom Food chce w przyszłym roku powiększyć się o ponad 250 placówek w formacie Monaco

Sieć Profi jest od lat najszybciej rozwijającym się detalistą na rynku Rumuńskim. Plany na przyszły rok zakładają uruchomienie i przebudowę łącznie ponad 250 placówek w formacie Monaco. To flagowy koncept Profi.  Porównywalne tempo ma być utrzymane w kolejnych latach.

Przypomnijmy, że format Monaco to unikalny koncept sieci Profi, opracowany i wdrożony przez Pawła Musiała, prezesa zarządu Profi Rom. Istotą pomysłu jest organizowanie na salach sprzedaży w dużych sklepach, z reguły w pobliżu wejścia, wydzielonych przestrzeni ultra-convenience z poszerzoną ofertą przekąskową i gastronomiczną.

– W praktyce wygląda to tak, jakby w markecie umieścić coś w rodzaju Żabki – wydzielony sklep convenience, z poszerzoną ofertą gastronomiczną. Klienci, którzy chcą dokonać szybkich zakupów impulsowych, wziąć coś do jedzenia na wynos czy zjeść i wypić coś na ciepło, nie muszą krążyć po całym sklepie, tylko skorzystają z tej wydzielonej części – wyjaśnia Paweł Musiał.

W 2021 r. Profi przeprowadzi łącznie około 75 modernizacji i blisko 200 otwarć. Jak wyjaśnia Paweł Musiał, trzeba te cyfry traktować sumarycznie, ponieważ przy obu procesach poziom inwestycji oraz zaangażowania samej sieci i firm zewnętrznych jest bardzo zbliżony – modernizacja jest gruntowna, polega na kompleksowej przebudowie całego obiektu.

Od lipca wszystkie nowe placówki Profi uruchamiane są już tylko i wyłącznie w formacie Monaco, czyli łącznie do końca roku będzie ich 150.

W przyszłym roku detalista zakłada uruchomienie i przebudowanie na nowy format łącznie powyżej 250 placówek – według planów, to tempo ekspansji ma być utrzymywane w kolejnych latach. Jak zaznacza menedżer, liczba mogłaby być nawet dwukrotnie wyższa – firma dysponuje wystarczającymi zasobami finansowymi – jednak wąskim gardłem jest ograniczona liczba wykonawców, którzy poradzą sobie z takim kompleksowym projektem.

– Problem jest też z naszymi projekt managerami – doświadczeni pracownicy nie rosną na drzewach, muszą się wszystkiego uczyć. A skoro od ośmiu lat jesteśmy liderem na rynku rumuńskim pod względem liczby uruchamianych placówek, to zakładam, że nie bardzo można pozyskiwać takich specjalistów z innych sieci, bo wszyscy uczą się od nas – dodaje Paweł Musiał.

Obecnie we wszystkich formatach sieć Profi prowadzi ok. 1600 sklepów. Potencjał rumuńskiego rynku convenience można szacować co najmniej na 2500 placówek typu Profi Go – jest to szacunek ostrożny, biorąc pod uwagę, że w Polsce jest miejsce na co najmniej 10 tys. Żabek.

Z kolei potencjał dla wiejskiego formatu Profi Loco – to rumuński odpowiednik polskiego Dino – można oceniać na 1200-1500 sklepów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Dariusz von Broda 13.12.2021

    Panie Musial kiedy profit w Profi ? Chyba nigdy.......

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także