Przedświąteczna wojna producentów majonezów
Okres świąt Wielkanocnych to prawdziwe żniwa dla producentów majonezów. W tym okresie sprzedaż osiąga poziom około 20 proc. rocznej wartości - pisze Rzeczpospolita.
Rynek majonezów jest wart od 594 mln złotych (wg Euromonitora) do 650 mln złotych (wg Nielsena). Dla producentów niezwykle ważny jest okres od marca do kwietnia - w ubiegłym roku sprzedaż wyniosła około 146 mln złotych, czyli aż 22 proc. rocznej wartości.
Do najsilniejszych marek na rynku należą: Winiary, Kielecki i Hellmann`s.
Głównym "konkurentem" majonezów na stołach Polaków są ketchupy i musztardy. Według ekspertów majonezy w najbliższym czasie będą traciły udział na rynku sosów własnie na rzecz tych dwóch kategorii. Wszystko przez mniejszą popularność majonezów najmłodszych grupach wiekowych.