26.03.2018/08:33

Przedświąteczna wojna producentów majonezów

Okres świąt Wielkanocnych to prawdziwe żniwa dla producentów majonezów. W tym okresie sprzedaż osiąga poziom około 20 proc. rocznej wartości - pisze Rzeczpospolita.

Rynek majonezów jest wart od 594 mln złotych (wg Euromonitora) do 650 mln złotych (wg Nielsena). Dla producentów niezwykle ważny jest okres od marca do kwietnia - w ubiegłym roku sprzedaż wyniosła około 146 mln złotych, czyli aż 22 proc. rocznej wartości.

Do najsilniejszych marek na rynku należą: Winiary, Kielecki i Hellmann`s.

Głównym "konkurentem" majonezów na stołach Polaków są ketchupy i musztardy. Według ekspertów majonezy w najbliższym czasie będą traciły udział na rynku sosów własnie na rzecz tych dwóch kategorii. Wszystko przez mniejszą popularność majonezów najmłodszych grupach wiekowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.