PwC Polska: sieci muszą zainwestować w analizę danych
– Dużo podróży zakupowych kończących się w sklepie zaczyna się w internecie. A nawet jeśli się tam nie zaczyna, to w tym kanale jest budowana świadomość marki. Dlatego tak ważna jest obecność w internecie detalistów i producentów – podkreślał podczas IX Kongresu Handlu i Dystrybucji Maciej Kroenke, dyrektor w dziale advisory w PwC Polska.
Wiele firm próbuje wykorzystać internet do gromadzenia danych o klientach, nie zawsze jednak z dobrymi efektami. – Pytanie, co się potem dzieje z zebranymi danymi? Sam fakt ich posiadania nic nie daje. Trzeba jeszcze zainwestować w analityków i odpowiednie programy, by usystematyzować dane i wyciągnąć z nich wnioski. Mniejsze zasoby danych są łatwiejsze w analizie, co jest szansą dla firm z sektora MŚP – podkreślał dyrektor PwC Polska.
I tłumaczył: – Sieci handlowe muszą odpowiedzieć sobie, jaką misję zakupową realizuje internet. W przypadku FMCG jest to robienie większych zakupów. Można więc przygotować dla e-sklepu inną ofertę, z innymi promocjami niż w stacjonarnych placówkach.
12