03.04.2019/09:03

Rafał Wylegała, Konspol: W tym roku przeznaczymy na inwestycje 100 mln zł

Planujemy przeznaczyć w tym roku około 100 mln złotych na inwestycje, ostateczna suma uwarunkowana jest liczbą udzielonych pozwoleń budowlanych. Planujemy również utrzymać wysoką dynamikę inwestycji w najbliższych 5 latach – mówi „Wiadomościom Handlowym” Rafał Wylegała, prokurent, dyrektor zarządzający Konspol-Bis i Pasz-Konspol oraz dyrektor ds. handlu Konspol-Bis.

Jak włączenie Grupy Konspol do struktur koncernu Cargill wpływa na strategię inwestycyjną spółki? W komunikatach prasowych mogliśmy przeczytać, że firma „wkracza na nowy poziom” - co to dokładnie oznacza?

Będziemy zwiększać inwestycje w Grupie Konspol poprzez budowę nowych farm drobiowych, rozbudowę już istniejących zakładów przetwórczych oraz inwestycje w najnowsze technologie umożliwiające testowanie i tworzenie produktów innowacyjnych wysokiej jakości, które nie tylko odpowiadają oczekiwaniom konsumentów, ale wręcz je wyprzedzają.

Ile Konspol przeznaczy w tym roku na inwestycje?

Planujemy przeznaczyć w tym roku około 100 mln złotych na inwestycje, ostateczna suma uwarunkowana jest liczbą udzielonych pozwoleń budowlanych. Planujemy również utrzymać wysoką dynamikę inwestycji w najbliższych 5 latach. 

Czy planują Państwo rozwój poprzez przejęcia?

Poziom konsolidacji polskiego sektora drobiarskiego jest niski. Nie wykluczamy oczywiście ewentualnych akwizycji przy jednoczesnej koncentracji na rozwoju organicznym przedsiębiorstwa.

W związku z przejęciem pojawiły się informacje, że dzięki wsparciu Grupy Cargill, Konspol zyska dostęp do nowych rynków. Czy mógłby Pan rozwinąć ten temat? O jakie rynki chodzi?

Konspol już teraz jest jednym z liderów eksportu drobiu, sprzedaje swoje produkty w 14 krajach europejskich, ale także do Japonii, która jest dla nas ważnym rynkiem. Cargill opracował globalną strategię dla rozwoju sektora drobiowego - jej kluczowe elementy to: bycie bliżej konsumenta i jego potrzeb, szybsze wprowadzanie produktów na rynek, wydajne łańcuchy dostaw. Zależy nam, aby polska gospodarka się rozwijała, a mamy możliwości, aby wesprzeć ten wzrost. Strategię dla Polski w zakresie produktów z drobiu będziemy budować wspólnie z Konspol z Cargillem starając się pozyskać nowe rynki, także poza Europą, dla naszych produktów.

Jak duża część produkcji Konspolu jest przeznaczona na eksport? 

Jest to zależne od okresu w roku i popytu, ale przeciętnie od 30 do 40 proc. naszej produkcji przeznaczone jest na eksport.

Wróćmy do Polski. Jak ocenia Pan koniunkturę na mięso i wędliny drobiowe?

Obserwujemy tendencję wzrostową popytu zarówno na wysokiej jakości mięso drobiowe, produkty drobiowe, jak i wędliny. Najważniejsza jest jednak specjalizacja i innowacyjność w tworzeniu nowych produktów wyprzedzających oczekiwania naszych konsumentów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.