19.02.2021/08:01

Rami Baitieh, CEO Carrefour France: Przywracamy hipermerketom dawną atrakcyjność

Mimo pandemii i związanych z nią utrudnień hipermarkety sieci Carrefour odnotowały we Francji wzrost sprzedaży. Jak wyjaśnia Rami Baitieh, szef francuskiego oddziału detalisty, jest to rezultat kompleksowych działań naprawczych, prowadzonych od roku we francuskich placówkach stacjonarnych, przede wszystkim w hipermarketach. Menedżer ujawnia niektóre szczegóły tych działań.

W opublikowanych wynikach Grupy Carrefour za zeszły rok czytamy, że sprzedaż LfL we Francji zwiększyła się o 3,6 proc. Co ważne, na rynku francuskim kanał hipermarketów wrócił na ścieżkę wzrostową. Sprzedaż LfL w dużych sklepach wzrosła w 2020 r. o 1 proc., a w IV kw. aż o 3,9 proc. Rosła też sprzedaż w supermarketach – wzrost LfL wyniósł 6,8 proc.

Jak wyjaśniał podczas konferencji prasowej Rami Baitieh, CEO Carrefour France, te zaskakująco dobre wyniki największego formatu stacjonarnego i jeszcze lepsze wyniki supermarketów to pozytywne skutki kompleksowego programu, realizowanego w 2020 r., którego celem jest przywrócenie atrakcyjności sieci i zachęcenie klientów do powrotu do sklepów Carrefour.

– To generalna mobilizacja wszystkich zespołów, wszystkich wydziałów, wszystkich partnerów, która ma jeden wspólny cel – zaoferować naszym klientom doświadczenie zakupowe najlepsze z możliwych. Priorytetami są cena, oferta – w rozumieniu jakości, świeżości i innowacyjności – oraz doświadczenie zakupowe na sali sprzedaży, w tym takie kwestie szczegółowe, jak czas oczekiwania przy kasie czy dostępność produktów na półkach – wyliczał Rami Baitieh.

– Codziennie analizujemy wskaźnik NPS (Net Promoter Score – odsetek klientów, którzy są gotowi polecać innym dany sklep, sieć handlową czy produkt). W minionym roku wskaźniki te wzrosły o 16 punktów dla całej sieci Carrefour France, o 17 pkt dla hipermarketów oraz dla formatu Drive oraz o 18 pkt dla supermarketów – ujawnił.

Menedżer wyjaśniał, że jednym ze strategicznych działań jest Projekt TOP (Team Organisation Project) – usprawnianie pracy załóg sklepów za pomocą precyzyjnie dopracowanej metodologii, która zwiększa produktywność naszych zespołów pracowniczych. Dzięki projektowi stają się oni bardziej dostępni dla klientów na sali sprzedaży, mogą im skuteczniej asystować przy zakupach.

Ponadto szybciej i sprawniej eliminują takie irytujące zjawiska, jak braki na półkach, kolejki przy kasach, kontrolują też terminy przydatności do spożycia żywności, dbają o właściwą ekspozycję etykiet cenowych i eliminują nadmierne zapchanie półek i alejek towarem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także