16.10.2020/14:44

Ranking Zaufanych Sklepów 2020 [ZOBACZ ZESTAWIENIE]

Ranking Zaufanych Sklepów to jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych w Polsce. Tworzony jest na podstawie kilku milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili klienci sklepów internetowych. Opinie są wystawiane w ramach Programu Zaufanych Opinii Ceneo, który działa już 11 lat i jest źródłem wiedzy na temat sklepów internetowych, sprzedawców i firm kurierskich.

Przez ponad 11 lat klienci wystawili już ponad 20 milionów opinii poprzedzonych zakupami. Nagrody w ramach Rankingu Zaufanych Sklepów wręczane w 15 kategoriach, trafiają do najbardziej rzetelnych i profesjonalnych firm z branży e-commerce. Statuetki wręczono 15 października.

W tegorocznej edycji rankingu internauci oceniali sklepy z 15 kategorii, oto zwycięzcy:

  1. Budowa i ogród: e-metalowiec.com
  2. Dla dziecka: bajkolandia.sklep2.pl
  3. Dom i wnętrze: nakrywamy.pl
  4. Hobby i zwierzęta: fera.pl
  5. Kultura i rozrywka: TaniaKsiazka.pl
  6. Moda i dodatki: zegarownia.pl
  7. Motoryzacja: strefakierowcy.pl
  8. Sprzęt Rtv i Agd: neonet.pl
  9. Styl życia: sport2002.pl
  10. Technologia: eukasa.pl
  11. Uroda i zdrowie: notino.pl
  12. Debiut na Ceneo: cocopanda.pl
  13. Kup Teraz: manada.pl
  14. Dostawcy: InPost
  15. Wybór użytkownika: zooart.com.pl

Rankingowi Ceneo.pl towarzyszyło przeprowadzone we wrześniu 2020 r. badanie z którego wynika, że aż 95 proc. ankietowanych chociaż raz dokonało zakupów w sklepach internetowych w czasie pandemii. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów był sprzęt RTV (26 proc.), uroda (25 proc.) oraz zdrowie (21 proc.).

Niemal co drugi (44 proc.) ankietowany nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić czy ceny produktów w czasie pandemii zwiększyły się.

Na 4.34, w pięciostopniowej skali, ankietowani ocenili dostępność produktów w sklepach internetowych.

Ponad połowa ankietowanych przyznała, że sklepy wydłużyły czas realizacji zamówień, ale według ⅓ tylko podczas pierwszych tygodni narodowej kwarantanny.

Ponad połowa klientów biorących udział w badaniu za zakupy zapłaciła kodem Blik, na kolejnym miejscu znalazł się przelew bankowy i płatność kartą.

Przed pandemią ponad połowa kupujących jako metodę dostawy wybierała paczkomat, kolejnym wyborem była dostawa przez kuriera. Pandemia praktycznie nie zmieniła tych preferencji. 

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także