Reklamy piwa dopiero po godz. 23
Na zakazie reklamy piwa w telewizyjnym najlepszym czasie antenowym stracą głównie trzy wielkie browary, ale także telewizje. Przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd – podaje „Rzeczpospolita”.
Ilość reklam piwa w ostatnich latach znacząco wzrosła. W „Rzeczpospolitej” czytamy, że według KRRiT ich liczba wzrosła z 26 tys. w 2003 r. do 780 tys. w 2017. Niemal dwie trzecie to reklamy telewizyjne, a budżety przeznaczone na to medium rosną w ostatnich latach o 3–5 proc. rocznie. Jednak na reklamowanie swoich marek w telewizji stać tylko liderów rynku. Jak wynika z danych Publicis Media przytoczonych przez „Rzeczpospolitą”, przesunięcie pory reklamowania piwa z czasu największej oglądalności ku północy ograniczy wydatki reklamowe branży w telewizji, które wynoszą 112 mln zł rocznie.
Czytaj więcej w „Rzeczpospolitej”.
1