Renata Juszkiewicz, POHiD: Zdrowa żywność zwiększa udziały w rynku
Świadomość konsumencka w Polsce stale rośnie. Coraz częściej zwraca się uwagę na zdrowy tryb życia. Kampanie, które są temu poświęcone, trwają już od kilku lat. Temat ten był poruszany w rozmowach sieci handlowych z producentami. Detaliści chcą umieszczać takie produkty w swoich sklepach oraz informować o właściwościach wyrobów organicznych i BIO.
Niewątpliwie przez długi czas problem rynku tzw. zdrowej żywności stanowiły ceny. Często w przypadku produktów BIO były one zaporowe – kilkukrotnie wyższe niż regularnych towarów tej samej kategorii. To dlatego, że gospodarstwa prowadzące ekologiczne uprawy były na ogół niewielkie.
– Jedną z trwających kampanii poświęconych produktom ekologicznym jest bezpośrednia współpraca z rolnikami produkującymi taki asortyment – mówi serwisowi eNewsroom Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD). – Dzięki temu mogą oni rozwijać się i dostarczać towary na rynek polski oraz rosnąć wraz z siecią. Pomaga im to także eksportować wyroby do wybranych zagranicznych placówek – zaznacza.
Prezes POHiD podkreśla, że produkty wysokiej jakości na pewno docelowo będą zwiększać udział w rynku. - Warunkiem jest jednak poszerzenie możliwości ekologicznych gospodarstw. Ich rozwój musi wiązać się także z obniżeniem cen ich towarów. To najważniejsze kryterium, które póki co sprawia, że konsumenci sięgają po produkty EKO rzadziej, z przyzwyczajenia wybierając oferty tańsze – wskazuje Juszkiewicz.
Jej zdaniem duży potencjał ma rynek żywności dla dzieci. - Przetwory dla najmłodszych to asortyment, na którym klienci, czyli rodzice, nie chcą oszczędzać i chętnie wydają pieniądze na produkty lepszej jakości. Można jednak powiedzieć, że cały rynek zdrowej żywności rośnie. Wspierają go firmy zainteresowane potencjalnym rozwojem danego gospodarstwa – podsumowuje Juszkiewicz.