10.02.2016 / 12:16
StoryEditor

Resort zdrowia nt. podatku od handlu: Zmiana brzmienia definicji apteki

Ministerstwo Zdrowia w przesłanych do resortu finansów uwagach do projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej zaproponowało zmianę brzmienia definicji apteki (art. 3 pkt 1 projektu).

Co według resortu zdrowia pozwoli na zwolnienie od nowego podatku „przychodów osiąganych ze sprzedaży refundowanych produktów przez apteki ogólnodostępne i punkty apteczne usytu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 66% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2025 / 14:15
StoryEditor
Szef Biedronki: Sukces z Polski możemy powtórzyć w Europie. Luis Araujo o planach ekspansji
Luis Araujo - dyrektor generalny Biedronki

– Wspólnie tworzymy coś, co wykracza daleko poza handel detaliczny – podkreśla Luis Araujo, prezes sieci Biedronka z okazji 30-lecia obecności dyskontów na rynku. Jest też przekonany, że sukces Biedronki uda się powtórzyć na innych krajach Europy. W jaki sposób sieć handlowa chce się rozwijać?

W artykule przeczytasz:

  • Luis Araujo: Biedronka stała się jednym z filarów polskiej gospodarki
  • Adaptacja do zmian kluczem do sukcesu Biedronki
  • Ludzie są fundamentem sukcesu i przyszłości Biedronki
  • Wizje ekspansji Biedronki na rynki Europy Środkowo-Wschodniej

Luis Araujo: Biedronka stała się jednym z filarów polskiej gospodarki

Biedronka świętuje 30 lat na polskim rynku i przy tej okazji prezes sieci Luis Araujo wskazuje, co było i jest kluczowe dla tak dużego rozwoju sieci w Polsce.

– Wspólnie tworzymy coś, co wykracza daleko poza handel detaliczny i sprzedaż żywności – mówił Luis Araujo, prezes Biedronki.

Jego zdaniem, w ciągu 30 lat Biedronka stała się trwałym filarem polskiej gospodarki i jedną z ulubionych marek Polaków. Szef sieci dyskontów podkreśla również, że tak znacząca pozycja sieci była możliwa dzięki zaufaniu konsumentów, ale także dzięki ludziom, którzy rozwijali Biedronkę przez trzy dekady.

image

Biedronka stąpa po polu minowym. Trzy kluczowe działania pozwolą jej budować przewagę na rynku

Adaptacja do zmian kluczem do sukcesu Biedronki

– Świat, w którym dziś żyjemy, jest nieprzewidywalny, a siły, które go kształtują, często działają w przeciwstawnych kierunkach. W takim otoczeniu Biedronka już wielokrotnie udowodniła, że potrafi się dostosowywać i rozwijać w sposób, jakiego oczekuje społeczeństwo. Jestem przekonany, że jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące zmiany – uważa Luis Araujo. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.11.2025 / 16:55
StoryEditor
Jak wspólna gra producenta i detalisty zwiększa marżę kategorii? [KOMENTARAZ]
Roman Szymczak, TM360 (fot. Tm360)

Wielu producentów i detalistów wciąż gra w tę samą, przestarzałą grę. Spotykają się przy stole negocjacyjnym, nie strategicznym. Mówią o rabatach, bonusach, opłatach – a nie o rozwoju. Analizują ceny zakupu, nie potencjał i możliwości całej kategorii. Jaki może być tego efekt? Obie strony tracą to, co najcenniejsze – zwiększenie sprzedaży, marży i coś równie ważnego, czyli wzajemne zaufanie.

Autorem tekstu jest Roman Szymczak – ekspert marketingu detalicznego, prezes firmy TM360.

Od pola bitwy do wspólnym myśleniu o kategorii

W modelu Category Mastery Fram...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. listopad 2025 18:47