07.09.2016/10:08

Rewolucja na rynku pieczywa

Szybki rozwój sieci handlowych wpływa na kształt polskiego rynku pieczywa. Producenci, by przetrwać, muszą stawiać na jakość, a nie na wojnę cenową - podaje "Rzeczpospolita".

Waldemar Topolski, zarządzający polskim oddziałem grupy Aryzta, wicelidera światowego rynku pieczywa do odpieku mówi "Rzeczpospolitej", że jeszcze w 2016 r. jego firma powinna otworzyć pierwsze mini-piekarnie w kilku polskich sklepach. Docelowo widzi dla nich miejsce nawet w tysiącu placówek.

Aryztę interesuje współpraca z sieciami sklepów spożywczych, które chcą rozwijać u siebie stoiska z pieczywem. Łącznie inwestycja może kosztować nawet 30 mln zł. Jak wskazuje „Rzeczpospolita”, o tym, że chleby i bułki wypiekane na miejscu mogą być magnesem przyciągającym konsumentów, świadczą inwestycje w działy z pieczywem, jakie w ostatnich latach dokonały czołowe dyskonty.

Lidl oferuje pieczywo opiekane na miejscu we wszystkich swoich placówkach w Polsce. Natomiast Biedronka robi to w ponad 2,5 tys. sklepów (a ma ich ok. 2,7 tys.).

Więcej w Rzeczpospolitej

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.