04.08.2016/14:07

Roboty, druk 3D i sztuczna inteligencja zmienią branżę FMCG

PwC opublikowało raport poświęcony technologiom, które w ciągu najbliższych 5 lat będą miały największy wpływ na biznes. Specjalnie dla „Wiadomości Handlowych” analitycy przedstawili, jak rozwiązania te zrewolucjonizują handel.

Zdaniem Alessandro Bedy, eksperta ds. strategii digital w zespole dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w PwC Polska, bardzo ważną rolę w branży FMCG odegrają: sztuczna inteligencja, blockchain, Internet rzeczy, roboty i druk 3D.

Ten ostatni wstrząśnie światem dystrybucji i logistyki, gdy tylko drukarki 3D złożonych lub łączonych materiałów staną się bardziej popularne. Dla wielu sprzedawców detalicznych, których przewaga konkurencyjna zależy od efektywności kosztowej w zakresie logistyki, możliwość druku własnych produktów na żądanie oraz w punkcie sprzedaży może być kluczowym elementem nowego modelu biznesowego. Druk trójwymiarowy może zmienić też modele biznesowe producentów – wraz z upowszechnieniem technologii druku 3D, część dóbr konsumpcyjnych będzie mogła być potencjalnie wykonywana w domu przez konsumenta.  

Roboty opanowują z kolei magazyny dużych sprzedawców detalicznych na całym świecie. Kolejnym wielkim krokiem tej technologii ma być zbliżenie się do klientów poprzez generowanie rzeczywistych i autonomicznych interakcji – od pomocy w sklepie po dostawę zakupów do domu. Tego typu rozwiązania są już przez niektórych detalistów stosowane lub testowane.

Więcej w najnowszym numerze „Wiadomości Handlowych”.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.