Rosjanie znaleźli sposób na większą sprzedaż produktów świeżych
Magnit, jedna z największych rosyjskich sieci detalicznych zmieniła sposób dostaw produktów świeżych do sklepów. Sprzedaż produktów wzrosła dzięki temu o ponad 5 proc.
Jak poinformowała firma, spółka podzieliła lokalizacje sklepów na trzy regiony. Do pierwszego należą punktu handlowe leżące w odległości do 100 kilometrów od centrów logistycznych. Sklepy, które działają dalej znajdują się w drugiej strefie.
Z kolei placówki handlowe zlokalizowane w północnych regionach kraju zostały zakwalifikowane do trzeciej strefy geograficznej. Do tej ostatniej strefy, produkty świeże – warzywa, owoce, nabiał i mięso będą dostarczana tak samo, jak dotychczas za pomocą dużych samochodów dostawczych. Zmieni się natomiast sposób dostawy do pierwszej i drugiej strefy.
W pierwszej strefie geograficznej produkty, których z datą ważności do 15 dni będą dostarczane do sklepów osobno do godziny 14:00. Dzięki temu, będą one na sklepowej półce wcześniej, przed szczytem zakupowym. W ten sposób ich „długość życia” zwiększy się o 1-2 dni.
Z kolei do sklepów znajdujących się w drugiej strefie geograficznej produkty świeże będą dostarczane z cross-dockingowych platform, czyli magazynów kompaktowych znajdujących się między centrami przeładunkowymi a sklepami Magnit.
Spółka już uruchomiła testy związane z nowym konceptem logistycznym. W ten sposób projekt „Świeżość” działa obecnie w pierwszej strefie geograficznej w Wołgogradzie i Penzie w 100 sklepach. Pilotaż trwa kilka miesięcy. W tym czasie wzrost sprzedaży świeżych produktów wyniósł 5,5 proc., zaś straty wynikające z niesprzedanej żywności spadły o 1 proc.
9