22.07.2020/09:47

Roślinne zamienniki mięsa lepiej sprzedają się na... stoiskach mięsnych

Najnowsze badania amerykańskiej sieci Kroger wykazały, że roślinne substytuty mięsa lepiej sprzedają się na tradycyjnych stoiskach mięsnych niż na wydzielonych stoiskach specjalistycznych. Klienci kupują więcej i wybierają szerszy asortyment.

Amerykańska sieć detaliczna Kroger wraz ze stowarzyszeniem producentów roślinnych zamienników mięsa – Plant Based Foods Association – przeprowadziły dobrze zaprojektowane badanie, które miało sprawdzić, czy żywność produkowaną na bazie roślinnych zamienników mięsa lepiej sprzedawać na wyodrębnionych stoiskach specjalistycznych czy z tradycyjnej lady mięsnej.

Testy prowadzono przez trzy miesiące w 60 marketach sieci Kroger w trzech stanach USA. W ramach eksperymentu w wybranych sklepach roślinne zamienniki mięsa umieszczano w osobnych przegródkach lady z mięsem tradycyjnym. W sklepach z grupy kontrolnej sprzedaż „mięsa roślinnego” prowadzona była w osobnym dziale. Detalista wysłał do 1,8 mln swoich klientów e-maile z informacją o nowej organizacji sprzedaży w wybranych placówkach, stworzył też dedykowaną stronę z dodatkowymi informacjami i przepisami kulinarnymi z wykorzystanie roślinnych zamienników mięsa.

Jak pokazał eksperyment, w testowanych sklepach sprzedaż roślinnych zamienników mięsa była wyższa średnio o 23 proc. W poszczególnych stanach – dobranych pod względem popularności flexitarianizmu – wyniki były zróżnicowane. W stanach Illinois i Indiana – gdzie trend odchodzenia od spożywania mięsa dopiero raczkuje – sprzedaż wzrosła aż o 32 proc., co dowodzi też skuteczności akcji informacyjnych. Natomiast w Colorado, gdzie flexitarianizm jest bardziej popularny, wzrost sprzedaży w sklepach testowych wyniósł 13 proc.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Test 22.07.2020

    Testowy koment

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także