21.03.2016/16:27

Rośne sprzedaż ekskluzywnych czekolad

W latach 2011–2015 liczba ekskluzywnych produktów czekoladowych wzrosła globalnie o 72 proc. Blisko 7 proc. wyrobów wprowadzonych w 2015 roku aspiruje do klasy premium w porównaniu z 5 proc. w roku 2011.

Zdaniem analityków z Mintela to konsekwencja dużego popytu konsumentów na czekoladę wysokiej jakości. Około jednej czwartej (22 proc.) konsumentów czekolady we Francji deklaruje, że w podejmowaniu decyzji zakupowych istotne znaczenie ma zawartość wysokiej klasy składników (podobnie uważa 21 proc.konsumentów we Włoszech, 17 proc. w Hiszpanii, 11 proc. w Niemczech i 9 proc. w Polsce). Ponadto jedna czwarta nabywców czekolady w Wielkiej Brytanii deklaruje, że byłaby gotowa zapłacić więcej za luksusową markę czekolady dla siebie, a 44 proc. —na prezent.

-Biorąc pod uwagę, jak bardzo w ciągu ostatniej dekady pogłębiła się wiedza konsumentów na temat żywności, nie dziwi wzrost popytu na unikatowe, autentyczne produkty. Jest to szczególnie wyraźne w przypadku wyrobów czekoladowych — konsumenci bardziej interesują się sposobem pozyskiwania kakao, zawartością kakao i renomą marki — mówi Marcia Mogelonsky z firmy Mintel.

Mintel podaje, że Europejczycy najbardziej lubią ciemną czekoladę. W 2015 roku 48 proc. konsumentów we Włoszech stwierdziło, że podczas kupowania czekolady szuka odmiany ciemnej, co stanowi wzrost o 36 proc. w porównaniu z 2012 r. Ten sam trend obserwuje się we Francji (48 proc. w 2015 r. w porównaniu z 39 proc. w 2012 r.), Niemczech (30 proc. w 2015 r. wobec 24 proc. w 2012 r.) i Hiszpanii (40 proc. w 2014 r. wobec 36 proc. w 2012 r.).

Wydaje się, że amatorzy czekolady na całym świecie poszukują coraz bardziej oryginalnych smaków, a branża reaguje na to zapotrzebowanie. W latach 2011–2015 nastąpił 63-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek wyrobów czekoladowych z dodatkiem herbaty matcha. W tym samym okresie liczba produktów czekoladowych z dodatkiem soli lub o słonym smaku zwiększyła się o 270 proc., podaje Mintel.

Dziś 44 proc. nabywców czekolady w Wielkiej Brytanii deklaruje, że obecność w sklepie nowych smaków zachęca ich do zakupu, a 21 proc. konsumentów w Stanach Zjednoczonych mówi, że zazwyczaj kupuje nowe produkty czekoladowe, gdy zobaczą je na półce.

Mogelonsky podkreśla, że rośnie znaczenie Azji jako źródła inspiracji. W 2012 przebojem było wasabi, w 2015 – zielona herbata matcha. Producenci czekolady analizują możliwości zastosowania w słodyczach różnych rodzajów herbat. Teraz jest modna matcha, ale niewykluczone, że z czasem uwagę przyciągną inne rodzaje herbaty. Zdaniem Mogelonsky można przypuszczać, że wraz z nowymi badaniami na temat ich korzyści zdrowotnych będą one częściej stosowane jako składniki czekolad.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.