Rośnie popyt na dania gotowe i szybkie przekąski
Zmiany demograficzne i szybkie tempo życia, związane z rozwojem urbanizacji, coraz większa liczba pojedynczych gospodarstw domowych i rosnąca, ale starzejąca się populacja skłania konsumentów do zmiany zarządzania czasem. Dania gotowe i szybkie przekąski stają się więc wygodną i oszczędną pod względem czasu i pieniędzy alternatywą dla codziennych posiłków.
Za dynamicznie zmieniającymi się potrzebami konsumentów podążają producenci, tworząc nowe produkty i opakowania dopasowane do różnych okazji konsumpcyjnych i odmiennych profili kupujących. Obecnie sklepowe półki uginają się od gotowych do spożycia zestawów na śniadanie, lunch czy obiad. Zaczynając od przekąsek: pokrojonych owoców, sałatek, napojów kawowych, smoothie czy kanapek poprzez dania obiadowe takie jak gotowe zupy, sushi, zestawy z makaronem bądź kaszą. Są to z reguły niewielkie porcje w jednorazowym naczyniu lub pojemniku z kompletem sztućców, dzięki którym można spożyć posiłek w biurze bądź w podróży. W ostatniej dekadzie doszło do podwojenia ilości produktów sprzedawanych pod szyldem convenience, a obecnie stanowią one aż 18% produktów spożywczych i napojów wprowadzanych na rynek na całym świecie.
Sposoby na optymalizację czasu i zautomatyzowanie powtarzających się zadań
Z tego względu wielu sprzedawców detalicznych zaczyna szukać sposobów na optymalizację czasu i zautomatyzowanie powtarzających się zadań związanych z merchandisingiem i magazynowaniem zapasów. HL Display oferuje rozwiązania, które upraszczają codzienną pracę personelu, ułatwiają zatowarowanie półek i uzupełnienie braków, skracają czas poświęcony na ustawianie produktów frontem na przodzie półki oraz przyspieszają dokonywanie zmian w planogramie. Jednym z tych rozwiązań jest Multivo™. To system zarządzania powierzchnią półki, dzięki któremu codzienna praca staje się szybsza i łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Podstawowym elementem planogramu jest face’ing, czyli „twarz” produktu umieszczona bezpośrednio przy krawędzi półki. Poprzez zastosowanie systemu push & pull możliwe jest automatyczne face’owanie wielu produktów, czyli przesuwanie ich na przód regału. W ten sposób półki zawsze wyglądają na idealnie zaopatrzone, a personel nie musi poświęcać dużej ilości swojego czasu na utrzymanie porządku na nich. Ponadto Multivo™ zwiększa widoczność produktów dzięki funkcji automatycznego face’owania, działającej przy pomocy zintegrowanego popychacza lub równie łatwej w użyciu funkcji ręcznego Pull‑stripa™. Jeden system zawiera więc funkcje automatycznego popychania i ręcznego przesuwania produktów, który może dotyczyć całej kategorii. Uchylane fronty systemu pozwalają także na szybkie uzupełnienie towaru – całą partię produktów można wsunąć w półkę za pomocą jednego ruchu ręką. Multivo™ oferuje automatyczne face’owanie większej liczby produktów tego samego rodzaju, co ma ogromne znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Co istotne, badania pokazały, że dzięki zastosowaniu tego rozwiązania sprzedaż impulsowa wzrasta o około 15‑20% ze względu na fakt, że produkty znajdują się z przodu półki.

Na znaczeniu zyskuje również żywność nieprzetworzona. Dobrze zaopatrzone sklepy oferują swoim klientom szereg gotowych produktów tworząc półki, lodówki lub działy ze zdrową żywnością. Jednocześnie szukają sposobów na pomieszczenie i wypromowanie dużej ilości produktów w ograniczonej przestrzeni. Next™ jest systemem, który dobrze sprawdza się w przypadku eksponowania paczkowanej, schłodzonej żywności, takich jak na przykład paczkowane sałaty czy gotowe produkty garmażeryjne. Rozwiązanie to jest dość wyjątkowe, ponieważ jest to bezpółkowy system trayów z popychaczami. Next™ jest systemem instalowanym na belce, który pozwala zwiększyć ilość eksponowanych produktów. Umożliwia stworzenie „ściany produktów”, która pozytywnie wpływa na wzrost sprzedaży, zwiększając widoczność samego produktu, jak i jego ceny. System pomaga również zmniejszyć ilość odpadów, dzięki wykorzystaniu zasady FIFO (ang. first in, first out ‑ umieszczanie produktów z dłuższym terminem przydatności za tymi z krótszą datą ważności). Rozwiązanie to ułatwia codzienną pracę oraz pozwala na osiągnięcie idealnego wyrównania produktów na przodzie półki, zapewniając korzyści w postaci ograniczenia czasu potrzebnego na utrzymanie porządku na półkach.

Pewnym jest, że popyt na dania gotowe i szybkie przekąski będzie rósł. W odpowiedzi na nowe trendy i potrzeby konsumentów coraz więcej sklepów skłania się do poszerzenia asortymentu właśnie w tym sektorze. Ważne jest, aby przy tym wszystkim nie zapomnieć o stworzeniu lepszych doświadczeń zakupowych, dzięki którym nie tylko zautomatyzujemy powtarzające się zadania związane z merchandisingiem, ale również wpłyniemy na podniesienie wartości danego sklepu i poprawę jego wizerunku.
O HL Display
Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.