22.10.2020/09:22

Rośnie popyt na dania gotowe i szybkie przekąski

Zmiany demograficzne i szybkie tempo życia, związane z rozwojem urbanizacji, coraz większa liczba pojedynczych gospodarstw domowych i rosnąca, ale starzejąca się populacja skłania konsumentów do zmiany zarządzania czasem. Dania gotowe i szybkie przekąski stają się więc wygodną i oszczędną pod względem czasu i pieniędzy alternatywą dla codziennych posiłków.

Za dynamicznie zmieniającymi się potrzebami konsumentów podążają producenci, tworząc nowe produkty i opakowania dopasowane do różnych okazji konsumpcyjnych i odmiennych profili kupujących. Obecnie sklepowe półki uginają się od gotowych do spożycia zestawów na śniadanie, lunch czy obiad. Zaczynając od przekąsek: pokrojonych owoców, sałatek, napojów kawowych, smoothie czy kanapek poprzez dania obiadowe takie jak gotowe zupy, sushi, zestawy z makaronem bądź kaszą. Są to z reguły niewielkie porcje w jednorazowym naczyniu lub pojemniku z kompletem sztućców, dzięki którym można spożyć posiłek w biurze bądź w podróży. W ostatniej dekadzie doszło do podwojenia ilości produktów sprzedawanych pod szyldem convenience, a obecnie stanowią one aż 18% produktów spożywczych i napojów wprowadzanych na rynek na całym świecie.

Sposoby na optymalizację czasu i zautomatyzowanie powtarzających się zadań

Z tego względu wielu sprzedawców detalicznych zaczyna szukać sposobów na optymalizację czasu i zautomatyzowanie powtarzających się zadań związanych z merchandisingiem i magazynowaniem zapasów. HL Display oferuje rozwiązania, które upraszczają codzienną pracę personelu, ułatwiają zatowarowanie półek i uzupełnienie braków, skracają czas poświęcony na ustawianie produktów frontem na przodzie półki oraz przyspieszają dokonywanie zmian w planogramie. Jednym z tych rozwiązań jest Multivo™. To system zarządzania powierzchnią półki, dzięki któremu codzienna praca staje się szybsza i łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Podstawowym elementem planogramu jest face’ing, czyli „twarz” produktu umieszczona bezpośrednio przy krawędzi półki. Poprzez zastosowanie systemu push & pull możliwe jest automatyczne face’owanie wielu produktów, czyli przesuwanie ich na przód regału. W ten sposób półki zawsze wyglądają na idealnie zaopatrzone, a personel nie musi poświęcać dużej ilości swojego czasu na utrzymanie porządku na nich. Ponadto Multivo™ zwiększa widoczność produktów dzięki funkcji automatycznego face’owania, działającej przy pomocy zintegrowanego popychacza lub równie łatwej w użyciu funkcji ręcznego Pull‑stripa™. Jeden system zawiera więc funkcje automatycznego popychania i ręcznego przesuwania produktów, który może dotyczyć całej kategorii. Uchylane fronty systemu pozwalają także na szybkie uzupełnienie towaru – całą partię produktów można wsunąć w półkę za pomocą jednego ruchu ręką. Multivo™ oferuje automatyczne face’owanie większej liczby produktów tego samego rodzaju, co ma ogromne znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Co istotne, badania pokazały, że dzięki zastosowaniu tego rozwiązania sprzedaż impulsowa wzrasta o około 15‑20% ze względu na fakt, że produkty znajdują się z przodu półki.

System Multivo™ od HL Display (fot. materiały prasowe partnera)

Na znaczeniu zyskuje również żywność nieprzetworzona. Dobrze zaopatrzone sklepy oferują swoim klientom szereg gotowych produktów tworząc półki, lodówki lub działy ze zdrową żywnością. Jednocześnie szukają sposobów na pomieszczenie i wypromowanie dużej ilości produktów w ograniczonej przestrzeni. Next™  jest systemem, który dobrze sprawdza się w przypadku eksponowania paczkowanej, schłodzonej żywności, takich jak na przykład paczkowane sałaty czy gotowe produkty garmażeryjne. Rozwiązanie to jest dość wyjątkowe, ponieważ jest to bezpółkowy system trayów z popychaczami. Next™ jest systemem instalowanym na belce, który pozwala zwiększyć ilość eksponowanych produktów. Umożliwia stworzenie „ściany produktów”, która pozytywnie wpływa na wzrost sprzedaży, zwiększając widoczność samego produktu, jak i jego ceny. System pomaga również zmniejszyć ilość odpadów, dzięki wykorzystaniu zasady FIFO (ang. first in, first out ‑ umieszczanie produktów z dłuższym terminem przydatności za tymi z krótszą datą ważności). Rozwiązanie to ułatwia codzienną pracę oraz pozwala na osiągnięcie idealnego wyrównania produktów na przodzie półki, zapewniając korzyści w postaci ograniczenia czasu potrzebnego na utrzymanie porządku na półkach.

 

System Next™ od HL Display (fot. materiały prasowe partnera)

Pewnym jest, że popyt na dania gotowe i szybkie przekąski będzie rósł. W odpowiedzi na nowe trendy i potrzeby konsumentów coraz więcej sklepów skłania się do poszerzenia asortymentu właśnie w tym sektorze. Ważne jest, aby przy tym wszystkim nie zapomnieć o stworzeniu lepszych doświadczeń zakupowych, dzięki którym nie tylko zautomatyzujemy powtarzające się zadania związane z merchandisingiem, ale również wpłyniemy na podniesienie wartości danego sklepu i poprawę jego wizerunku.

 

O HL Display

Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.