29.05.2018/12:37

Rośnie popyt na produkty mleczne w szkle

Mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. Jedna trzecia Polaków nie wie jednak czym się różnią. Ponad połowa badanych uważa, że szkło to materiał opakowaniowy najczęściej kojarzony ze świeżością mleka.

Wyniki pokazały, że Polacy dobrze orientują się w rodzajach mleka dostępnych na rynku. Najwięcej, bo aż 76 proc. respondentów zna mleko świeże pasteryzowane, a 73 proc. UHT. Większość z nas deklaruje, że wie czym różnią się te dwa rodzaje mleka – wg 1/4 badanych mleko UHT posiada dłuższy termin przydatności do spożycia. 17 proc. z nas uważa, ze mleko UHT i świeże pasteryzowane odróżnia smak. Jednocześnie 1/3 badanych nie ma wiedzy na temat różnic między mlekiem świeżym i UHT. Świadomość różnicy jest szczególnie niska wśród najmłodszej grupy wiekowej - „nie wiem” odpowiedziało 47 proc. osób w wieku 18-24. 

- Świeże mleko podlega minimalnej obróbce cieplnej - pasteryzacji, która gwarantuje bezpieczeństwo dla zdrowia konsumenta, a jednocześnie minimalizuje zmiany w składzie chemicznym i fizycznym, także smaku produktu. Zimne Mleko Robico to pierwsze polskie mleko produkowane z zastosowaniem metody mikrofiltracji. To najbardziej innowacyjna i nowoczesna technologia produkcji mleka na polskim rynku. Mikrofiltracja daje możliwość obniżenia temperatury pasteryzacji i zachowania aktywności naturalnie występujących w mleku substancji bakteriostatycznych - komentuje Andrzej Szczepański, prezes Robico.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie, rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. Na przykład, media w Wielkiej Brytanii zauważają powrót do codziennej dostawy mleka w opakowaniach szklanych bezpośrednio pod drzwi mieszkańców. Także w Polsce Robico dostrzega rosnące zainteresowanie mlekiem w szkle, nie bez powodu: dla większości respondentów to opakowania szklane najbardziej kojarzą się ze świeżością mleka. Aż 54 proc. Polaków wybrało szkło jako najlepsze opakowanie do świeżego mleka, 23 proc. wskazało karton, a tylko 15 proc. respondentów wybrało opakowania plastikowe.

Świeże mleko to produkt o wyjątkowo wysokiej jakości, a obojętny charakter szkła pomaga zachować jego wartości odżywcze. Takie połączenie - świeże mleko i szklana butelka - jest najkorzystniejszym rozwiązaniem prozdrowotnym. Co więcej, wyjątkowość szkła polega na tym, że można je przetapiać i poddawać recyklingowi w nieskończoność. Szkło to materiał, w 100 proc. odnawialny, co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych.

Produkty najwyższej jakości pakowane są w najlepsze opakowania. Szkło uważane jest za materiał, który zapewnia najwyższą jakość. Jest bezpieczny dla zdrowia i pomaga w zachowaniu naturalnego smaku oraz aromatu produktu. Wybór szkła był ważnym filarem naszych działań marketingowych, kiedy wypuściliśmy na rynek Zimne Mleko - szkło pomaga w tworzeniu wizerunku naszego produktu, który jest zdrowy i wysokiej jakości. Dodaje Zimnemu Mleku autentyczności, pomagając jednocześnie nam uwydatnić jego cechy - świeżość i wysoką jakość – mówi Andrzej Szczepański.

Wartości odżywcze mleka znane są od wieków. Tradycja picia mleka ze szkła jest również głęboko zakorzeniona w naszej świadomości. Teraz, gdy widoczny jest trend zdrowego stylu życia, powrót do tej tradycji staje się zauważalny. Jak pokazują badania, 1/3 (37 proc.) Polaków używa mleka codziennie. Najczęściej wykorzystujemy je jako dodatek do potraw i napojów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.