19.05.2020/10:05

Rośnie wartość koszyka zakupowego! Analitycy: Polacy odmrażają wydatki [NOWE DANE]

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 5 proc., a porównując 19 i 18 tydzień roku nawet o 7 proc – wynika z danych agencji Nielsena. Wartość sprzedaży online w t19. vs t18. 2020 urosła 14 proc.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody (31 proc.), piwo (25 proc.) oraz kosmetyki do makijażu oczu (7 proc.). Spadła za to sprzedaż bułek (o 28 proc.), jedzenia dla dzieci (19 proc.) i kawy (16 proc.).

- Zakupy Polaków pokazują, że wraz z kolejnym luzowaniem obostrzeń przechodzimy do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Z jednej strony zyskują kategorie przyjemnościowe związane zarówno z sezonem jak i umilaniem sobie czasu spędzanego w domu. Kolejny tydzień z rzędu rośnie wartość sprzedaży lodów oraz piwa. Z drugiej strony wygląda na to, że nowe nawyki z czasu kwarantanny mogą zostać z nami na dłużej. Więcej pieczemy i gotujemy samodzielnie, a zatem utrzymuje się spadek wartość sprzedaży bułek oraz jedzenia dla dzieci – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

– Pozytywna dynamika całego koszyka zarówno rok do roku jak i tydzień do tygodnia oraz w kanale online nawet może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej, że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła o 7 proc., więc możemy z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość - mówi Rybołowicz.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących). I dotyczą 19 tygodnia roku (4-10.05.2020). 
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.