11.09.2018/18:01

Rośnie zainteresowanie mrożonkami

Rynek mrożonych produktów rośnie. Polacy kupują rocznie już 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Blisko 70 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju używa mrożonych warzyw i owoców do przygotowywania posiłków.

Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo. Co istotne, ten pozytywny trend dotyczy wszystkich rodzajów mrożonek, począwszy od warzyw na patelnię i mieszanek warzywnych, a skończywszy na niszy, jaką są mrożone owoce. Z kolei z danych podawanych przez GUS wynika, że dla firm zatrudniających powyżej 50 osób produkcja mrożonych owoców i orzechów w czerwcu i lipcu 2018 wzrosła o 24 proc. rok do roku, do rekordowego, jak na ten okres, poziomu 198 tys. ton. Produkcja mrożonych owoców w tych dwóch miesiącach stanowi blisko 50 proc. łącznego jej rocznego wolumenu co sugeruje, że w całym sezonie 2018/19 (liczonym od czerwca do maja) osiągnąć może również rekordowy poziom.

– Mrożenie żywności pozostaje w czołówce najlepszych metod utrwalania żywności ze względu na utrzymanie wysokiej wartości odżywczej w porównaniu do innych metod oraz szybkość i wygodę. Mrożonki są również coraz bardziej popularne również ze względu na zmianę nawyków żywieniowych Polaków, którzy przywiązują dużą uwagę do zdrowego stylu odżywiania – komentuje Maciej Radziwiłł, CEO w IceFood.pl.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • ostrożny millennials 11.09.2018

    Ja sprawdzam dokładnie kto jest producentem towaru, żeby nie natrafić na towar producenta, który miał podobno listerię w mrożonkach. Urząd Ochrony Konsumenta powinien głośno podawać takie nazwy do publicznej informacji, we wszystkich mediach wielkimi literami.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.