04.01.2017/00:07

Rossmann urósł w 2016 r. i planuje dynamiczny rozwój w 2017 r.

W 2016 r. sieć drogerii Rossmann osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,3 proc do 8,4 mld euro. To oznacza, że po raz pierwszy w historii obroty firmy przekroczyły poziom 8 mld euro.

Władze Rossmanna deklarują, że chcą nadal zwiększać sprzedaż i rozwijać się. W 2017 r. firma planuje zainwestować w rozwój ok. 225 mln euro i otworzyć 250 nowych drogerii w Niemczech, Polsce, Czechach, Turcji , Albanii i na Węgrzech. Na samym rynku niemieckim firma planuje otwarcie 110 placówek handlowych.

Sprzedaż Rossmanna na rynku niemieckim wzrosła o 5,4 proc. do 6,1 mld euro (w roku 2015 było to 5,79 mld euro). Sprzedaż drogerii Rossmann w Polsce, Czechach, Turcji, Albanii i na Węgrzech wzrosła o 9 proc. do 2,3 mld euro (w roku ubiegłym było to 2,11 mld euro). Na wyniki spółki negatywnie przełożyło się osłabienie kursu walut w Polsce i Turcji. Zagraniczne spółki generują 27 proc. sprzedaży grupy.

Sieć Rossmann zarządza siecią 3627 drogerii na sześciu rynkach europejskich i zatrudnia 50,5 tys. osób (w tym 30 tys. w samych w Niemczech). Firma zarządza na rodzimym rynku siecią 2055 sklepów, zaś poza Niemcami operator ma 1572 drogerie, w tym 1169 w Polsce, 198 na Węgrzech, 131 w Czechach, 66 w Turcji i 8 w Albanii.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE;

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.