22.10.2020/14:13

Rossmann wprowadza w drogeriach nowoczesne rozwiązania dla osób niepełnosprawnych

Od połowy października 2020 w sklepach Rossmann, między innymi w Warszawie, Lublinie czy Białymstoku wdrożono nowe kasy, które łączą funkcje kas tradycyjnych i samoobsługowych oraz są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku.

Szacuje się, że społeczność głuchych w Polsce liczy 500 tyś. osób, a poważny uszczerbek słuchu ma kolejne 900 tyś. Polaków. Według danych GUS z 2016 roku około 1 mln Polaków jest słabowidzących i ma poważne trudności z czytaniem.

Zakupy powinny być dobrym i pozytywnym doświadczeniem dla każdego. Nowe kasy samoobsługowe zwiększają dostępność sklepów dla wszystkich, niezależnie od stopnia sprawności. Dzięki zwiększonemu kontrastowi oraz odpowiedniej czcionce są one przyjazne w obsłudze dla osób słabowidzących.

Poza intuicyjnym systemem, nowe kasy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby łączyły funkcję kas tradycyjnych i samoobsługowych – są to pierwsze tego typu kasy na rynku. Za te rozwiązanie odpowiada firma SelfMaker.

Ruchomy, 15 calowy ekran, który można obracać o 180 stopni pozwala na obsługę kasy przez pracownika sklepu lub klienta, w przypadku kiedy stanowisko nie ma kasjera. Wystarczy, aby klient obrócił ekran w swoim kierunku i rozpoczął samodzielne skanowanie produktów. Dodatkowo, ekran może się poruszać w płaszczyźnie góra dół, co pozwala na dostosowanie jego wysokości do klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, osoby poruszające się np. na wózku inwalidzkim mogą obniżyć ekran do odpowiedniego poziomu i komfortowo dokonać zakupu, również osoby wyższe mogą dostosować ekran do własnych potrzeb.

– Realizując projekt kas samoobsługowych dla Rossmann przyświecała nam idea dostępności dla każdego klienta niezależnie od obecności pracownika przy kasie, jak również zniesienie barier dla osób z niepełnosprawnościami. Rozwiązanie, nad którym pracowaliśmy z zespołem konstruktorów przez wiele tygodni pozwala na zamknięcie zaawansowanej technologii w urządzeniu rozmiarów komputera PC. Jest to duży krok w branży urządzeń samoobsługowych. Do tej pory kasy, które funkcjonowały na rynku, zajmowały sporo przestrzeni sklepowej i nie charakteryzowały się ciekawym wyglądem. Kasa zaprojektowana dla Rossmann łączy w sobie technologię, funkcjonalność oraz design, który jest spójny z aranżacją i estetyką sklepu – komentuje Marek Wieteska, prezes SelfMaker.

Kasy samoobsługowe to nie tylko sprawne zakupy, mobilność ekranów i hybrydowość łącząca człowieka i technologię. To również odpowiedź na potrzeby społeczności głuchych, dla których wizyta w sklepie obarczona jest stresem. Dla wielu osób konieczność skorzystania z tradycyjnej kasy jest wyjściem ze swojej stresy komfortu.

Jak tłumaczy Kamil Chomski, jedna z osób głuchych zatrudnionych w SelfMaker: – Współczesna technologia bardzo szybko się rozwija, dla mnie to potęga, która nie tylko zmienia świat globalnie, ale także przyczynia się do poprawy jakości życia ludzi głuchych. W trakcie wykonywania codziennych czynności – jak zakupy czy chęć zjedzenia obiadu na mieście, spotykamy się z barierą komunikacyjną związaną z niemożnością sprawnego przekazania informacji.  Właśnie dlatego kasy samoobsługowe są ogromną wygodą, polepszają nasz komfort życia i zmniejszają stres związany z „kombinowaniem”, żeby się porozumieć.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Kortes86 23.10.2020

    Wydawało mi się, że kasa ma być funkcjonalna, a wygląd jest na drugim miejscu. Skoro Rossmann wybrał właśnie te urządzenia spośród wszystkich dostępnych na rynku, to musiał mieć w tym jakiś cel. Widocznie są po prostu dobre. A co do kas dla niepełnosprawnych, nie zgodzę się. W niektórych ekran jest w takiej pozycji, że osoba na wózku nic na nim nie zobaczy.

  • Katarzyna 23.10.2020

    Przecież połowa z tego to kłamstwo. Jeszcze latem widziałam kasy samoobsługowe w Rossmanie z kasetką oraz regulacją ekranu. Tylko że ta kasa była ładna, a te wyglądają okropnie , mam nadzieję Rossmann nie zdecyduję się ustawić to w swoich sklepach , chyba że na wsi. Najgorsze że firma próbuję promować się dzięki tym że to jest dla niepełnosprawnych. Prawie każda kasa samoobsługowa kasa jest dla niepełnosprawnych.

  • Katarzyna 23.10.2020

    Przecież połowa z tego to kłamstwo. Jeszcze latem widziałam kasy samoobsługowe w Rossmanie z kasetką oraz regulacją ekranu. Tylko że ta kasa była ładna, a te wyglądają okropnie , mam nadzieję Rossmann nie zdecyduję się ustawić to w swoich sklepach , chyba że na wsi. Najgorsze że firma próbuję promować się dzięki tym że to jest dla niepełnosprawnych. Prawie każda kasa samoobsługowa kasa jest dla niepełnosprawnych.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także