19.10.2018/16:37

Rosyjska Grupa X5 chwali się bardzo mocnym wzrostem sprzedaży

X5 Retail Group, wiodący rosyjski detalista podał wstępne wyniki sprzedaży za trzy kwartały 2018 roku. Tempo wzrostu zysków grupy pozostało na wysokim poziomie wynosząc 17,6 proc. rok do roku.

Taki wynik udało się osiągnąć m.in. dzięki wzrostowi powierzchni handlowej (o 19,6 proc.). W trzecim kwartale 2018 roku X5 otworzył 507 nowych sklepów, zwiększając powierzchnię handlową o 208,9 tys. mkw.

W skład grupy wchodzi kilka sieci sklepów działających w różnych formatach. To sklepy osiedlowe działające pod szyldem Piatioroczka (ros. piąteczka), supermarkety Pieriekriostok (ros. skrzyżowanie) oraz hipermarkety Karusel (ros. karuzela). X5 Retail Group ma też w swoim portfelu sklepy działające w formacie „express-retail” pod różnymi szyldami. Według stanu na 30 września 2018 roku grupa zarządzała łącznie 13 685 sklepami.

Lider rosyjskiego detalu spożywczego wkrótce może wejść do czołowej dziesięciu największych detalistów Europy pod względem wartości sprzedaży. W 2014 roku koncern zajmował 22. pozycję w rankingu LZ Retailytics. Według prognoz, w 2022 roku sieć powinna wskoczyć na miejsce 8.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.