26.10.2019/15:00

Rosyjskie dyskonty spożywcze Mere w Polsce: niby są, a jednak ich nie ma

"Obecna" od dwóch lat w Polsce rosyjska sieć dyskontów spożywczych Mere wciąż nie uruchomiła ani jednego sklepu - donosi "Rzeczpospolita". Firma Torgservis, do której należy Mere, nie zdradza, jakie są tego przyczyny.

O tym, że Mere (Svetofor) planuje wejście do Polski ze swoim konceptem hard-dyskontu z "codziennie niskimi cenami", pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już wielokrotnie. Losy związane z debiutem sieci w naszym kraju wydają się naprawdę burzliwe. Po tym jak w lipcu 2018 r. ogłoszono plany otwarcia pierwszych 8 sklepów w południowej Polsce, już miesiąc później zrezygnowano z tego pomysłu. Wiosną 2019 r. Mere wznowiło jednak poszukiwania pracowników w Polsce; do dziś jednak nie uruchomiło żadnej placówki handlowej - choć miało to zrobić w wakacje.

Jak zauważa "Rzeczpospolita", Torgservis - operator sieci w Polsce - od dwóch lat nie wykazuje żadnych przychodów. W 2017 r. spółka zanotowała ok. 76 tys. zł straty, a rok później 95 tys. zł straty. Aktywa firmy na koniec 2018 r. warte były około 1 mln zł.

Strona internetowa polskiego oddziału sieci nie jest na bieżąco aktualizowana. Wciąż widnieje na niej informacja o planowanych 8 otwarciach w 2018 r. - Adresy naszych lokalizacji wkrótce - napisano. Również w rozmowie z "Rzeczpospolitą" pracownik Torgservis nie zdradził żadnych szczegółów dot. otwarć. Odesłał jedynie do... strony internetowej firmy.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, w Polsce sieć Mere ma być rozwijana w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, w pobliżu dróg o dużym natężeniu ruchu. Mere poszukuje lokalizacji posiadających parking dla co najmniej 30-40 samochodów. Powierzchnia sprzedaży sklepów ma wynosić od 800 do 1,2 tys. mkw.

W lutym br. sieć uruchomiła swój pierwszy sklep w Niemczech (w Lipsku), rozpoczynając tym samym ekspansję za zachodnią granicą Polski. Marka jest obecna też w Rumunii.

Sieć Mere należy do firmy Torgservis, która rozwija tam sieć sklepów pod szyldem Svetofor. Jej właścicielami jest rodzina Sznajderów, a dokładniej dwaj bracia (Andriej i Siergiej), którzy rozpoczęli budowę sieci dyskontów w Krasnojarsku na Syberii. Przedsiębiorcy bardzo dbają o swoją anonimowość, dlatego niewiele o nich wiadomo.

W 1994 roku Sznajderowie utworzyli spółkę Lenkom, która zajmowała się dystrybucją piwa i napojów słabo alkoholowych. Spółka współpracowała z największymi producentami piwa, takimi jak Bałtika, Oczakowo, Heineken i inni. Pod szyldem Svetofor działa obecnie ok. 900 sklepów dyskontowych w Rosji.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • KKK 30.07.2020

    A ja chętnie sprawdzę ich asortyment, zwłaszcza jak będą mieli własne produkty.

  • AW 27.10.2019

    Właściciela do więzienia i kontrola CBA i ABW potrzebna od razu! Rosjanom WOŃ MI Z POLSKI!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.