03.07.2020/11:24

Rum, gin i piwa bezalkoholowe na topie. Po jakie alkohole sięgają Polacy?

Jak wynika z analiz firmy Nielsen z marca i kwietnia, wolumenowa sprzedaż napojów spirytusowych spadła o 2 proc., piwa o 3 proc., natomiast sprzedaż win i likierów mlecznych (łącznie) wzrosła o 1 proc. w porównaniu do marca i kwietnia 2019 r.

Jednocześnie  - pod względem wartości sprzedaży – napoje alkoholowe odnotowały wzrosty: napoje spirytusowe o 2 proc., wino o 3 proc., piwo o 6 proc. Świadczy to o tym, że Polacy kupowali mniej alkoholu, ale za to wybierali droższe trunki.

A jak zmienił się wolumen sprzedaży w poszczególnych kategoriach (w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.)? Rum zanotował wzrost o 31 proc., piwo bezalkoholowe o 30 proc. a gin o 25 proc. Istotnie wzrosła także wolumenowa sprzedaż szampana (o 19 proc.).

Na plus wyszły również takie kategorie napojów alkoholowych, jak prosecco (+9 proc.) i wino spokojne (+4 proc.). Z kolei spadki sprzedaży w ujęciu wolumenowym dotyczyły likierów mlecznych (-14 proc.), wódki w opakowaniach poniżej 200 mln (-8 proc.), wina musującego ogółem (-5 proc.) i wódki ogółem (-4 proc.).

Należy podkreślić, że powyższe dane dotyczą wyłącznie sprzedaży w sklepach i nie obejmują branży HoReCa.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • nopewnie 03.07.2020

    Sprzedaż win i likierów mlecznych wzrosła łącznie o 1 procent. Likiery mleczne spadły o 14 procent. jestę analitykę

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.