15.07.2020/08:56

Rusz swój e-commerce! Zobacz, jak prowadzić biznes online i zarabiać w sieci

Ostatnie kilka miesięcy, były prawdziwym polem walki dla światowej gospodarki. Nawet najwięksi dotkliwie odczuli skutki trwającej pandemii. Polski rynek, mimo odmrażania i znoszenia kolejnych restrykcji, również przeżywa kryzys. Wyniki badania Centrum Monitoringu Sytuacji Gospodarczej wskazują, że firmy przewidują średni spadek przychodów nawet o 55%, a małe i średnie przedsiębiorstwa mają problemy z płynnością finansową. Duży wpływ na gospodarkę mają także nowe nawyki konsumentów, m.in.: ograniczenie nabywania wybranych kategorii dóbr (np. multimediów czy akcesoriów sportowych) lub tam, gdzie to możliwe, dokonywanie zakupów w sieci.

Zarówno duże firmy, jak i mali przedsiębiorcy, aby móc przetrwać ten trudny okres, powinni jak najszybciej dostosować się do nowych warunków rynkowych, a także przygotować zupełnie nowy model prowadzenia swojego biznesu. Jak? Między innymi dzięki przeniesieniu działalności do sieci i uruchomieniu kanału sprzedaży e-commerce.

E-commerce – nowa rzeczywistość, nowe wyzwania

Pandemia koronawirusa pokazała, że rynek e-commerce może szybko rosnąć w siłę i rozwijać się bardzo dynamicznie. Jednak, aby odnieść pełen sukces w e-handlu, potrzebna jest nie tylko pracowitość, zmysł obserwacji i talent kupiecki. Oprócz wymienionych cech niezbędne są także profesjonalne narzędzia informatyczne, które pozwolą Ci:

  • prognozować,
  • analizować,
  • i podejmować strategiczne decyzje dotyczące sprzedaży online.

E-commerce dzisiaj to być albo nie być dla wielu firm handlowych. Dla dużej części  z nich do niedawna wydawał się strategią, którą wybiorą w przyszłości, a dla innych mało znaczącym i zupełnie pobocznym kanałem sprzedażowym. Jednak w obecnej sytuacji gospodarczej jest wymuszonym i jedynym realnym działaniem operacyjnym dla ogromnej liczby małych i średnich przedsiębiorstw. A co na to rynek?

E-biznes w czasach pandemii – co przyniesie jutro?

Według badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego, przeprowadzonych jeszcze w 2019 r., zaledwie 16%  przedsiębiorców zamierzało rozwijać się w obszarze e-commerce. Jednak trwająca pandemii sprawiła, że przedsiębiorstwa handlowe musiały szybko uruchomić sprzedaż swoich towarów przez internet i dla wielu z nich handel w sieci stał się niezbędnym elementem strategii sprzedażowej.

Wszystko wskazuje na to, że 2020 r. będzie czasem, gdy statystyki obrotów online znacząco wzrosną. Według raportu przygotowanego przez firmę analityczną Statista Digital Market Outlook w 2020 r. przychody na polskim rynku e-commerce wyniosą 11 287 mln dolarów! Firmy, które najlepiej przystosowały się do nowej rzeczywistości lub te, które już wcześniej mocno postawiły na handel w sieci, z pewnością dołączą do czołówki w branży.

Jednak szybkie przejście z tradycyjnego modelu do modelu e-commerce dla wielu firm może być ryzykowne, jeżeli nie jest odpowiednio przemyślane i przeprowadzone. Założenie e-sklepu to tylko jeden z elementów całego planu związanego z uruchomieniem kanału sprzedaży w sieci.

Dobra strategia to podstawa – jak przygotować się do sprzedaży online?

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • kloks 15.07.2020

    (komentarz niezgodny z regulaminem forum)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.