30.08.2016/12:26

Rynek ciast rozwija się dwutorowo

Konsumenci wyrobów cukierniczych są od wielu lat dość mocno podzieleni. Wśród nich wyróżniamy dwie grupy. Pierwsza to osoby, które kupują gotowe ciasta pakowane. Druga -  konsumenci kupujący tego typu produkty jedynie w cukierniach. Ten podział przez ostatnie lata był bardzo mocno widoczny. Obecnie jednak widać wyraźnie, że te nierównomierne proporcje zmieniają się na korzyść tej pierwszej grupy.

Jakość i walory smakowe pakowanych wyrobów cukierniczych zdecydowanie poprawiły się na przestrzeni ostatnich lat. Dziś producenci pakowanych ciast oferują wysoką jakość, bezpieczeństwo a przede wszystkim smak, który nie ustępuje niczym babcinym wypiekom, która pamiętamy. 

Zmieniają się także tempo życia i przyzwyczajenia Polaków. Dzisiaj produkty typu „grab and go” to coraz częściej standardowe wyposażenie niejednej domowej kuchni zapracowanej pani domu. Łatwiej i szybciej jest przecież podać coś smacznego i sprawdzonego niż stresować się liczbą potrzebnych do zakupienia składników na ciasto. Nie wspominając już o wygospodarowaniu chwili, by je przygotować, upiec i po prostu podać. Bo tej zawsze brakuje. Ale czy tylko brak czasu jest głównym powodem wyboru takiego produktu ze sklepowej półki.

Świeżość na dłużej

Według badań GfK Polonia z 2013 r. rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych wart był 2,6 mld złotych. W przeliczeniu na ilość zakupionych artykułów daje to liczbę 147 tys. ton tego typu produktów, czyli ok. 11 kg na każdą rodzinę. Tradycja i kultura spożywania wszelkiego rodzaju ciast jest w Polsce bardzo silna i na przestrzeni lat widać, że ta liczba rośnie. Zmienia się także świadomość konsumentów, którzy poza wygodą i korzystną ceną zwracają uwagę na skład tychże produktów. Pakowanie musi zapewnić przedłużony termin przydatności ale dobrze jeśli ten uzyskiwany jest bez użycia substancji konserwujących. Technologia „Clean Room” i wysoki reżim higieniczny stosowane przez producentów pozwalają na odpowiednie zabezpieczenie produktu bez uszczerbku dla jego walorów smakowych. 

Takie ciasto można otworzyć w dowolnej chwili, sprawdzi się praktycznie w każdej okazji: na imieninach, na podwieczorek, a nawet na większe rodzinne święta – mówi Wiktor Kowalski, ekspert z Dan Cake Polonia. – Ważnym aspektem dla konsumentów jest „domowość” produktów. Im bardziej przywołują one zapamiętane tradycje, tym lepiej. Takim ciastem są zdecydowanie nasze Ciasta drożdżowe. Pakowane w sterylnym środowisku na długo zachowują swój smak i świeżość.

Szybkie tempo życia

Współczesny konsument żyje chwilą. Ale nie taką, którą może w spokoju kontemplować w zaciszu własnego domu. Żyje szybko, nie mając zwyczajnie czasu na to, by usiąść w miejscu. Nie wspominając już o wypełnieniu wszystkich obowiązków domowych, w tym o przygotowaniu posiłków dla całej rodziny. Ten chroniczny brak czasu potwierdzają zresztą wyniki badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Mintel. 65% naszych rodaków nie ma czasu zjeść rano śniadania, co dopiero przygotować posiłku dla bliskich. Ratunkiem w tej sytuacji są gotowe produkty spożywcze – coraz częściej podstawa wyposażenia domowej spiżarni. – A już z pewnością świetna pomoc w sytuacjach kryzysowych, takich jak odwiedziny niezapowiedzianych gości – mówi Wiktor Kowalski z Dan Cake Polonia. – Dlatego też kupujemy te produkty na zapas, na tak zwany wszelki wypadek – by nie dać się zaskoczyć takim sytuacjom - dodaje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.