12.08.2020/08:28

Rynek jogurtów czekają wzrosty

Od września do listopada rośnie sprzedaż jogurtów łyżeczkowych – głównie smakowych, ale nie tylko. W tym roku należy spodziewać się także wzrostu sprzedaży produktów funkcjonalnych.

Okres powakacyjny, zarówno dla producentów, jak i dla detalistów, to nie tylko specjalna oferta „back to school”, gdzie prym wiodą aktualnie jogurty w wygodnych do zapakowania w szkolny plecak saszetkach. – Z jednej strony zyskują produkty funkcjonalne, takie jak Actimel czy też zawierające w składzie probiotyczne bakterie jogurtowe, jak np. Activia. Z drugiej strony obserwujemy rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty z kategorii jogurtów przyjemnościowych – mówi Agnieszka Brzozowska, kierownik działu rozwoju sprzedaży w Danone. W portfolio jej firmy tę potrzebę realizuje marka Fantasia. – Konsumentki Fantasia lubią eksperymentować i często poszukują nowych smaków, dlatego tak ważne jest, żeby na półce sklepowej zapewnić im jak najszerszą gamę wariantów. W najbliższych tygodniach planujemy konsekwentnie wzmacniać pozycję marki na rynku poprzez wprowadzenie kolejnych nowości – zapowiada nasza rozmówczyni.

Dodaje, że w tym niepewnym dla nas wszystkich okresie, wywołanym przez pandemię, warto zadbać o zaspokojenie potrzeby robienia zakupów, które zabezpieczają zapas produktu w domu na dłużej. W tym kontekście wskazuje na produkty w multipakach, np. pod markami Danio czy Gratka.

Do zjedzenia po drodze

Jednym z najważniejszych trendów dotyczących kategorii jogurtów jest „on the go”. Produkty te stanowią doskonałą propozycję wygodnej, bezpiecznej, szybkiej i praktycznej przekąski, którą konsument może mieć przy sobie w każdej sytuacji. – Niewielkie opakowanie można bez problemu zmieścić w torebce czy plecaku, aby zaspokoić głód zawsze, kiedy tego potrzebujemy. W ofercie Mlekpol znajdują się m.in. jogurty pitne Milko, które konsumenci mogą dopasować do własnych upodobań – komentuje Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu w Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

Dodaje, że wiosną i latem Polacy tradycyjnie sięgają głównie po jogurty o owocowych smakach, a jesienią zwracają szczególną uwagę na produkty wzmacniające odporność albo te, które zapewniają dodatkową dawkę energii. – Z myślą o tych potrzebach wprowadziliśmy na rynek owocowo-warzywne jogurty Acti Vege w trzech wariantach smakowych: czarna porzeczka-burak, marchew-mango, jarmuż-kiwi. To jedyne takie połączenie dostępne obecnie w polskich sklepach. Dodatkowo zawierają porcję owoców lub warzyw, zalecanych w naszej codziennej diecie – podkreśla ekspertka. Zaznacza też, że zimą większym zainteresowaniem cieszą się deserowe jogurty (np. stracciatella czy tiramisu), które pozwalają dostarczyć „chwilę przyjemności” i stanowią doskonałą alternatywę np. dla słodyczy.

Popyt na naturalne

– W Polsce rośnie popyt na jogurty naturalne, ponieważ Polacy coraz częściej zwracają uwagę na zdrową, lekką i naturalną żywność. Dlatego też stale rozwijamy tak tę kategorię produktów. Dostępne w naszej ofercie jogurty naturalne i typu greckiego mogą stanowić zarówno oddzielny posiłek, jak i dodatek do sałatek czy składnik sosów i dipów – komentuje Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita. Wskazuje, że do najbardziej popularnych należą jogurt naturalny Polski w opakowaniach 150 g i 350 g oraz jogurt naturalny HOHO 100 g. – Z myślą o bardziej wymagających klientach, m.in. ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, rozwinęliśmy naszą ofertę o jogurt naturalny Polski bez laktozy 350 g i 150 g oraz BIO ekologiczny jogurt naturalny. Cieszą się one coraz większą popularnością wśród klientów – akcentuje.

W segmencie jogurtów Mlekovita proponuje także jogurt naturalny typu greckiego w opakowaniu 200 g i 400 g. – Dużą popularnością wśród konsumentów niezmiennie cieszą się też owocowe jogurty łyżeczkowe. Oferowane przez nas Jogurty Polskie w kubeczku to wyśmienite produkty z dużymi kawałkami owoców, o delikatnej, kremowej konsystencji, oferowane w optymalnej porcji 150 g, w najbardziej popularnych wariantach smakowych: truskawkowym, wiśniowym, owoce leśne, brzoskwinia z marakują. W większej porcji – 350 g – dostępne są smaki: truskawkowy, brzoskwinia – marakuja i waniliowy. W ramach marki Jogurtów Polskich dostępna jest także linia bez laktozy – proponujemy jogurty o smaku truskawkowym i gruszkowym – wymienia nasz rozmówca.

W zdrowym stylu

– Danone oferuje produkty, które są w stanie pokryć niemal wszystkie potrzeby konsumentów – nasze portfolio pokrywa blisko 70 proc. kategorii produktów mlecznych. To ważne, ponieważ jak w wielu kategoriach, taki i w kategorii jogurtów, obserwujemy  niesłabnący zwrot konsumentów w kierunku zdrowego stylu życia – mówi Wojciech Cichy, dyrektor sprzedaży terenowej w Danone.

Zwraca uwagę, że ciekawą alternatywą dla osób chcących urozmaicić swoją dietę jest kategoria jogurtów oraz napojów roślinnych, w której liderem jest marka Alpro. Jak pokazują najnowsze raporty, już 43 proc. Polaków zmniejsza spożycie mięsa lub całkowicie wyeliminowała je ze swojej codziennej diety. – Produkty pochodzenia roślinnego, które najczęściej są alternatywą dla produktów pochodzenia zwierzęcego, również silnie wpisują się w dominujący aktualnie trend zdrowego stylu życia. Warto dodać, że kategoria produktów roślinnych rośnie dynamicznie od kilku lat, a w ostatnim okresie jest to +50 proc. - zaznacza dyrektor Danone. Przewiduje on, że w dłuższym okresie, w najbliższych latach, ta dynamika utrzyma się. Dlatego już dzisiaj warto zaoferować na półce produkty z tej kategorii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także