14.12.2019/12:13

Rynek oliwy: z powodu nadpodaży producenci narzekają na spadek marż

Spadają ceny oliwy z oliwek. Trendy w zakresie zdrowego trybu życia miały poprawić sytuację producentów, ale nadpodaż spowodowała, że wytwórcy szukają sposobu na wzmocnienie sprzedaży – podaje portal bloomberg.com.

Oliwa tanieje, ponieważ podaż przewyższa popyt. Duzi producenci dołączają do rodzinnych gospodarstw, próbując przekształcić oliwę z oliwek w produkt dla smakoszy, z chronionym oznaczeniem pochodzenia, fantazyjnymi butelkami i pracowniami degustacyjnymi. - To może nadać trendowi większy impet lub go przytłoczyć – oceniają specjaliści.

Zdaniem producentów, świat oliwy z oliwek nie różni się zbytnio od świata wina. Mniejsi wytwórcy Stawiają oni na wizerunek i inne czynniki, które mogą wnieść wartość dodaną. W przeciwieństwie do wina, oliwa z oliwek nie starzeje się dobrze i zaczyna gorzknieć po około roku. Producenci ścigają się więc z czasem, aby szybko sprzedać swoje towary. Stąd pomysły na luksusowe oliwy smakowe, ale na niekorzyść premiumizacji działają wcześniejsze oskarżenia  przemysłu o nielegalne mieszanie tańszych olejów.

- Kiedy konsumenci proszą o wino, najczęstszą rzeczą jest poprosić o oznaczenie pochodzenia wina, w przypadku oliwy z oliwek tak się nie stało. Nadchodzi znacznie wolniej - powiedział Bloombergowi Esteban Carneros, szef komunikacji w spółdzielni dużych producentów oliwek Dcoop w Hiszpanii. Nuno Rodrigues, badacz, nazywany enologiem oliwy z oliwek, szacuje, że edukacja konsumentów potrwa 20 lat.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.