14.12.2016/10:21

Rynek opakowań wart już 40 mld zł

Producenci i firmy poligraficzne zajmujące się nadrukami rozwijają się w tempie szybszym od PKB – podaje „Rzeczpospolita”.

Wartość polskiego rynku opakowań jest szacowana na około 40 mld zł. Polska Izba Opakowań spodziewa się w tym roku wzrostu podobnego do zanotowanego w 2015 roku, gdy sięgnął on 4,5-5 proc. Według Izby w segmencie opakowań przychody powiększą się o 5 proc., w przypadku lekow i kosmetyków o 4,5-5 proc., w segmencie opakowań do wyrobów inwestycyjnych o ponad 5 proc. Jeszcze szybciej rozwija się branża poligraficzna – w 2015 roku wartość tego sektora sięgnęła 13,9 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Według KPMG jednym z najważniejszych czynników rozwoju tego sektora jest eksport na rynki zagraniczne.

Największy segment rynku zajmują opakowania z tworzyw sztucznych (37 proc.), dalej są kartonowe (33 proc.). Najbardziej rośnie zapotrzebowanie na opakowania z tektury, co wynika z coraz większego znaczenia e-handlu. Dobre perspektywy rysują się też przed producentami opakowań plastikowych – pisze „Rzeczpospolita”.

Największy udział (64 proc.) stanowią opakowania żywności, leków i napojów. Na opakowania artykułów przemysłowych i chemii gospodarczej przypadnie 23 proc. zapotrzebowania. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.