Rynek wędlin oczami konsumentów
Według badania agencji Skilltelligence przeprowadzonego na zlecenie Wiadomości Handlowych, wśród wędlin Polacy najbardziej lubią szyki, kabanosy i parówki. Dużą popularnością cieszą się też kiełbasy, suche, tradycyjne i salami, oraz pasztety.
W tego typu produkty konsumenci najchętniej zaopatrują się w sklepach mięsnych i supermarketach, ale na rynku liczą się też małe sklepy spożywcze, hipermarkety i dyskonty.
Konsumenci wędlin najczęściej kupują je kilka razy w tygodniu – tak deklaruje ponad połowa (58 proc.) respondentów. Duża część z ankietowanych (19 proc.) wkłada wędliny do koszyka raz w tygodniu. Co ciekawe, aż 13 proc. z nas kupuje produkty mięsne codziennie!
Zdecydowana większość Polaków (72 proc.) wciąż woli je wybierać z lady mięsnej, jednak w ostatnich latach sprzedaż wędlin konfekcjonowanych dynamicznie rośnie.
Badanie przeprowadziła firma Skilltelligence. Dysponuje ona platformą umożliwiającą uzyskanie natychmiastowego dostępu do wiarygodnej i aktualnej informacji rynkowej, którą pomagają zdobyć tysiące współpracujących z nią wykonawców w całej Polsce.
1