25.01.2017/16:49

S. Nitek, Netto Polska: Marką własną premium walczymy o lojalność klientów

- Marka własna w segmencie premium jest więc idealnym rozwiązaniem, jeśli chcemy wypośrodkować stosunek jakości do ceny i zaoferować przy tym produkt, który będzie śmiało konkurował z brandami klasy A - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.

Marka własna „Premieur” z segmentu premium już na stałe weszła do oferty sklepów sieci Netto w Polsce.

Produkty „Premieur” zaczęliśmy wprowadzać do naszych placówek 2-3 lata temu. Aktualnie jesteśmy w okresie intensywnej promocji marki, chociażby ze względu na okres świąteczny. Przygotowaliśmy wiele nowych produktów, część z nich na stałe weszła do naszej oferty. Będą to m.in. sery, wędliny, kawa oraz słodycze, w sumie ok. 50 pozycji + sezonowo dodatkowych 50 w ramach oferty specjalnej.

Udział marki własnej w sprzedaży (nie tylko Premieur) wynosi obecnie 26 proc., podobnie jak u innych detalistów. Dla porównania – w Szwajcarii marki własne mają udział na poziomie wielokrotnie większym.

Przez markę „Premieur” natomiast docieramy również do bogatszego klienta. Polska jest na etapie budowania świadomości autorskiego brandu wśród konsumentów. Po pierwszych, niekorzystnych doświadczeniach sprzed kilkunastu lat, Polacy wciąż kojarzą produkty własne jako mniej wartościowe i sieci skupiają się na tym, aby stosunek ich jakości do ceny był możliwie jak najlepszy.

Marka „Premieur” korzysta z know-how i efektów skali operacji międzynarodowych sieci Netto?

Tak, „Premieur” od początku jest projektem obecnym również w Danii, Niemczech i Szwecji. Dzięki temu możemy skupić się na rozwijaniu jakości naszych produktów, ponieważ korzystamy z połączenia sił czterech różnych krajów. Chcemy, by marka własna Netto „Premieur” rzeczywiście była brandem z segmentu premium.

Produkty premium pod marką własną rzeczywiście są tym, czego oczekuje współczesny konsument?

Do tego tematu można podejść na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zaoferowanie klientowi marek z górnej półki, ale po wyższej cenie. Problem polega na tym, iż takie podejście kłóci się nieco z koncepcją dyskontu. Marka własna w segmencie premium jest więc idealnym rozwiązaniem, jeśli chcemy wypośrodkować stosunek jakości do ceny i zaoferować przy tym produkt, który będzie śmiało konkurował z brandami klasy A. Marką własną premium walczymy też o lojalność naszego klienta. Chcemy w ten sposób dać mu na co dzień to, czego najbardziej potrzebuje.

Czym Netto próbuje przyciągnąć klienta do siebie?

- Takim mocnym wabikiem z pewnością jest Półka Zdrowia oraz Jarmark Netto. Zakończyliśmy już wdrażanie tych projektów we wszystkich sklepach. Mamy także szerszy niż konkurencja wybór produktów pozaspożywczych. Jest ich dużo i dla naszych klientów są one dostępne codziennie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.