01.12.2020/11:27

Seniorzy będą kupować on-line, ale tradycyjnych sklepów nie porzucą

W jaką stronę powinien zmierzać handel mając w perspektywie fakt, że polskie społeczeństwo robi się coraz starsze? To jedno z pytań, na które odpowiedź próbowali znaleźć eksperci biorący udział w debacie „Demografia zmienia strategie firm z sektora FMCG” podczas Retail & FMCG Congress 2020. 

Z opinii ekspertów jednoznacznie wynika, że przyszli seniorzy będą robić zakupy inaczej niż obecni. Jak podkreśliła Magdalena Piwkowska, senior client consultant w agencji badawczej Nielsen, jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest postępująca digitalizacja i coraz bardziej ochocze korzystanie z nowinek technologicznych. W jej opinii zmiany wprowadzane w handlu z myślą o osobach starszych nie powinny sprowadzać się do wyręczania ich w zakupach, ale do ułatwiania im tej czynności. – Potrzeba wyjścia na zakupy, dająca również możliwość interakcji z innymi na pewno pozostanie u nich silna, zwłaszcza że zakupy to nasz sport narodowy – powiedziała Magdalena Piwkowska. 

Jednocześnie wielu seniorów będzie robiło zakupy korzystając z internetu. Wskazują na to choćby obecne zmiany w strukturze użytkowników portali społecznościowych. Jak zaznaczyła Agnieszka Kosik, dyrektor Facebook Polska, korzystanie z tego typu portali nie są obecnie, tak jak to było jeszcze kilka lat temu, domeną ludzi młodych. Aktywni są na nich także ludzie starsi, czego przykładem jest choćby działająca na Facebooku grupa Mądre Babcie, mająca ponad 20 tys. członków. Agnieszka Kosik podkreśliła także fakt, że duży odsetek osób z pokolenia baby boomers i pokolenia X (czyli tych urodzonych w latach 1946-1964 oraz w latach 1965-1980) zaczął w trakcie pandemii robić zakupy przez internet, a skoro ktoś już nauczył się z tego narzędzia korzystać, to z niego nie zrezygnuje. 

Dyrektor Facebook Polska podkreśliła także, że obecnie większość zakupów on-line dokonywanych jest za pomocą telefonów komórkowych, a nie komputerów, co więcej dotyczy to także starszych klientów. – W okresie poprzedzającym Boże Narodzenie 2019 odsetek osób z pokolenie baby boomers przeglądających oferty sklepów internetowych i robiących w nich zakupy przy użyciu urządzeń mobilnych wzrósł o 100 proc. W przypadku pokolenia X zwiększył się on o 67 proc. – powiedziała Agnieszka Kosik. – To bardzo ważna zmiana, którą – chcąc rozwijać biznes w internecie – trzeba brać pod uwagę – podkreśliła.

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także